۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۲۴۰۱۰۵
رییس کل دادگستری خراسان رضوی:

وظیفه حوزه های علمیه نظارت بر اجرای صحیح فقه اسلامی در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ رییس کل دادگستری استان خراسان رضوی با بیان این که وظیفه روحانیت بعد از تشکیل جمهوری اسلامی سنگین تر شده است گفت: امروز وظیفه روحانیت و حوزه های علمیه نظارت بر اجرای صحیح اسلام و فقه اسلامی در جامعه است.
حجت الاسلام والمسلمين علي مظفري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام علی مظفری، رییس کل دادگستری استان خراسان رضوی، امروز در همایش نکوداشت 70 سال تلاش علمی آیت الله محمدی اصل زنجانی با بیان این که حوزه های علمیه دنبال کننده اهداف انبیا هستند گفت: حوزه های علمیه در قرون متمادی در حدود بیش از هزار سال پیش برای به ثمر رساندن اهداف انبیای عظام تشکیل شد و هدف آنها جز آوردن دین و اجرای آن در جامعه چیز دیگری نبود.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در مرحله اول فرامین الهی از طریق انبیا به جامعه و مردم ابلاغ شده و این اهداف از سوی آنان واصل شد که آنها افزون بر رسالت ابلاغ پیام، وظیفه نظارت بر اجرای آن را در جامعه نیز بر عهده داشتند که بعد از آنها حوزه های علمیه ادامه دهنده این راه بوده و وظیفه آنها را بر عهده دارند.

 

این مسؤول در ادامه با اشاره به این که بعد از تشکیل حکومت اسلامی وظیفه روحانیت سخت تر شده است اظهار داشت: بعد از تشکیل حکومت جمهوری اسلامی وظیفه روحانیت در اجرا و نظارت بر اجرای فرامین و قوانین الهی در جامعه سنگین تر شده است که البته حراست فکری از دین را هم باید بر این وظایف افزود.

 

رییس کل دادگستری استان خراسان رضوی در ادامه شبهات وارده بر دین اسلام را امروز متفاوت از زمان های گذشته توصیف و تصریح کرد: امروز دیگر شبهاتی که بر دین وارد می شود مانند شبهات قدیم نیست که بیشتر در حیطه آکل و مأکول و مسأله تناسخ بود بلکه در عصر کنونی روز به روز بر تعداد شبهات جدید در حیطه دین افزوده می شود.

 

وی در ادامه با اشاره به منشأ ایجاد شبهات بین مردم در مورد دین اسلام تأکید کرد: این افزایش شبهات و ضربه به دین از وقتی افزایش یافت که دین وارد جامعه شد و امورات زندگی مردم را تحت تأثیر خود قرار داد و از این وقت به بعد صاحبان پول و قدرت در جامعه احساس خطر کرده و به دشمنی با دین پرداختند.

 

حجت الاسلام مظفری در ادامه با انتقاد از برخی قوانین موجود در کشور با نام اسلام گفت: امروز با وجود این که شورای نگهبان بر قوانین اسلامی در جامعه نظارت می کند اما می توان ادعا کرد که برخی از قوانین موجود در کشور مخالف اسلام نه اما کمی با آن زاویه داشته و همان راهی را که دین مشخص کرده نمی روند.

 

این مسؤول در ادامه افزود: در دادگستری و حقوق جزایی البته می توان به جرأت ادعا کرد که 99 درصد احکام اسلامی است و مستقیما از فقه پویای دین و شیعه گرفته شده است.

 

وی در پایان با اشاره به این که حوزه های علمیه باید دین را در سطح فهم مردم در جامعه گسترش داده و ترویج کنند اظهار داشت: نخستین انتظار از حوزه های علمیه در جامعه این است که خودشان دین را به درستی فهمیده و در صدد فهماندن آن برای مردم جامعه باشند که البته برای این امر طلاب حوزه های علمیه باید مردمی بوده و ادبیات مردم کوچه و بازار را به خوبی متوجه شده و درک کنند.

 

گفتنی است؛ حجت الاسلام مظفری یکی از شاگردان برجسته آیت الله محمدی اصل زنجانی است که امروز برای حضور در این همایش نکو داشت در زنجان حضور یافته است. /949/پ202/ب4

ارسال نظرات