۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۲۴۲۹۷۰
مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم اعلام کرد؛

برنامه‌های مساجد قم به مناسبت ایام الله دهه فجر

خبرگزاری رسا ـ مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم با اشاره به اهداف کمیته مساجد در ایام دهه فجر گفت: مسابقه بزرگی در سطح شهر برای المان سازی برگزار خواهد شد که به موضوعاتی همچون فتنه 88، استکبار جهانی، صهیونیسم، آدمک سازی با موضوع انقلاب اسلامی و ایجاد شور بیشتر در راهپیمایی 22 بهمن می‌پردازد.
حجت‌الاسلام سعيد روحاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سعید روحانی، مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم پیش از ظهر امروز در نشست رسانه‌ای که در این مرکز برگزار شد به فعالیت‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم به مناسبت ایام‌الله دهه فجر اشاره کرد و گفت: ستاد هماهنگی دفتر تبلیغات، کمیته‌های متعددی دارد که یکی از آنها کمیته مساجد است.

 

وی افزود: همچنین دستگاه‌هایی همچون آستان مقدس حرم مطهر حضرت معصومه (س)، اداره کل تبلیغات اسلامی، ستاد اقامه نماز، ستاد امر به معروف و نهی از منکر، تولیت مسجد مقدس جمکران و اداره کل اوقاف و امور خیریه از اعضای این کمیته هستند.

 

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم با اشاره به اهداف کمیته مساجد اظهار داشت: حضور پرشور مردم در مناسبت‌های دهه فجر و 22 بهمن از اهداف این کمیته است که راهکارهای ایجاد شور و هیجان در مردم و ساماندهی برنامه‌ها را پیگیری می‌کند.

 

حجت الاسلام روحانی به برنامه‌های کانون مساجد اشاره کرد و گفت: برای تبیین برنامه‌های مردمی در دهه فجر و کمک گرفتن از نظرات ائمه جماعات، گردهمایی را خواهیم داشت.

 

وی ابراز کرد: مسابقه بزرگی در سطح شهر برای المان سازی برگزار خواهد شد که به موضوعاتی همچون فتنه 88، استکبار جهانی، صهیونیسم، آدمک سازی با موضوع انقلاب اسلامی و ایجاد شور بیشتر در راهپیمایی 22 بهمن می‌پردازد که شهرداری قم و دیگر دستگاه‌ها نیز همراهی می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام روحانی به کمپین حمایت جوانان از فلسطین اشاره کرد و گفت: جشنواره بزرگ فجر آفرینان عنوان مسابقه‌ ورزشی است که در هفت رشته برگزار می‌شود و اعضای آن بالغ بر 30 هزار نفر است که مربیان و کادر اداری فعال در مساجد نیز شرکت خواهند کرد.

 

وی تأکید کرد: کانون مساجد به طور جدی در مقوله نماز ورود پیدا کرده است و با برگزاری نمایشگاه نماز، اعزام مربی نماز و تصحیح الصلوة در مساجد بر شور و شکوه نماز می‌افزاید و همچنین کتاب «نماز نیاز عاشقان» به طور رایگان به علاقه‌مندان تقدیم می‌شود.

 

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم به طرح ثقلین اشاره کرد و گفت: این طرح با همکاری آستان قدس رضوی و با هدف مطالعه و بررسی قرآن و نهج البلاغه برگزار می‌شود.

 

وی یادآور شد: ثبت نام و آموزش غیر حضوری برنامه‌های آموزش قرآن در هفت رشته و تربیت چهارده گروه سرود که تحت آموزش قرار می‌گیرند تا به گروه‌های حرفه‌ای تبدیل شوند و سفیران انقلاب مجری این طرح است تا در مجامع عمومی اجرا داشته باشند.

 

حجت‌الاسلام روحانی با اشاره به مسابقات مدهامتان در قم خاطرنشان کرد: از جمع 1800 نفر که شرکت کرده بودند هفتاد نفر به مرحله نهایی حفظ 10، 20 و 30 جزء رسیدند و در این ایام با فعالیت‌های فرهنگی در قم آشنا شده و الگوگیری خواهند داشت.

 

وی به طرح آفاق اندیشه اشاره کرد و افزود: این طرح دوباره نیز با هدف توانمند سازی کادر کانون‌های فرهنگی مساجد برنامه‌ریزی شده است و با اجرای موفقی که در مساجد مختلف داشته است تا کنون 700 نفر ثبت نام کرده‌اند که با توجه به ظرفیت برنامه‌ها از پانصد نفر پذیرش می‌شود./908/پ202/ف

ارسال نظرات