۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۲۴۵۳۰۵
به مناسبت دهه فجر؛

همایش نقش روحانیت در انقلاب اسلامی در شهرستان گرمی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش نقش روحانیان در پیروزی انقلاب اسلامی به مناسبت دهه مبارک فجر در شهرستان گرمی برگزار شد.
انقلاب اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، همایش نقش روحانیان در انقلاب اسلامی با حضور طلاب و روحانیان، مسؤولان استانی و شهرستانی در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام یدالله صفری، امام جمعه شهرستان گرمی در این همایش گفت: روحانیت شیعه با اتکا به تعالیم دین مبین اسلام، انقلابی عظیم و ژرف در ساختار اجتماعی و سیاسی ایران ایجاد کرده و بنای طاغوت و استکبار را بهم ریختند.

 

وی با اشاره به فضای فرهنگی شهرستان، خاطر نشان کرد: تعامل و هم اندیشی روحانیان، نقش بسزایی در راستای توسعه فضای معنوی و گسترش تعالیم دینی در سطح جامعه دارد.

 

امام جمعه شهرستان گرمی با تاکید بر نقش بی بدیل روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: روحانیت و حوزه های علمیه نقش بی بدیلی در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی داشتند و دوشادوش مردم و حتی در صفوف اول نقش اساسی خود را ایفا می کردند.

 

حجت‌الاسلام سید جعفر موسوی، رییس تبلیغات اسلامی شهرستان گرمی نیز در این همایش، روحانیان را پرچمدار مبارزه با استکبار و طاغوت در تاریخ ایران دانسته و خاطرنشان کرد: تاریخ سیاسی و اجتماعی ایران، سند مجاهدت و ایثار روحانیان در مبارزه با طاغوت می است، به طوری که در سخت ترین برهه‌ ها در خط مقدم دفاع از آرمان ها و ارزش های اسلامی بوده اند.

 

وی افزود: در شرایطی که امپراتوری رسانه ای غرب، در راستای سیاست اسلام هراسی، نقشه شوم توهین به مقدسات و ارزشهای اسلامی را در دستور کار قرار داده است، نقش تبلیغی روحانیان اهمیت مضاعفی یافته است.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی گرمی ابراز امیدواری کرد که، ایام الله دهه فجر فرصت مغتنمی در راستای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و انتقال پیام روحبخش انقلاب به نسل جوان باشد.

 

حجت الاسلام موسوی، افزود: روحانیان و طلاب در برهه و زمانی که دشمنان در صدد جدا کردن نسل جدید از آرمان ها و اهداف انقلاب اسلامی هستند، وظیفه بزرگ تبلیغ و تبیین اهداف انقلاب اسلامی را بر عهده دارند./937/پ202/ب4

ارسال نظرات