۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۲۴۷۱۴۶
حجت‌الاسلام‌ فرحزاد:

تلاش برای تربیت صحیح فرزندان عبادت است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس رسانه ملی با بیان این‌که تنها نمازخواندن عبادت نیست، گفت: تربیت درست فرزند، رسیدگی، محبت و صرف وقت برای فرزندانی که بیش فعال و شلوغ هستند، حوصله در برخورد با آنها خود نوعی عبادت بوده و نزد خداوند دارای ثواب فراوان است.
حجت الاسلام فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ حبیب‌الله فرحزاد، کارشناس رسانه ملی، بعدازظهر امروز در برنامه سمت خدا که از شبکه سه سیما پخش شد با بیان این‌که والدین به خاطر داشتن فرزند چه دختر و چه پسر باید شکر گذار این نعمت الهی بوده و به فرزندان خود محبت کنند، گفت: فرزند برای پدر و مادر خود رحمت و برکت می‌آورد و فرزندی که صالح است در قیامت حق شفاعت والدین خود را دارد.

 

وی با اشاره به این‌که بچه سالم و خوب بچه‌ای است که فعال و شلوغ باشد، افزود: اگر فرزندان ما ساکت و خموده هستند باید نگران آن‌ها باشیم زیرا فعال و شلوغ بودن نشانه سلامت و ازدیاد هوش کودک است.

 

کارشناس رسانه ملی با اشاره به این‌که بچه‌هایی که شلوغ هستند آینده روشنی دارند، ادامه داد: والدین باید در تربیت و هدایت این بچه‌ها بیشتر تلاش کرده و بیشتر به آن‌ها محبت کنند زیرا این بچه‌ها از مدرسه و درس فراری هستند؛ بنابراین با محبت باید مسیر درست را به آن‌ها نشان دهیم.

 

حجت‌الاسلام‌ فرحزاد تصریح کرد: نمازخواندن به ‌تنهایی عبادت نیست بلکه تربیت درست فرزند، رسیدگی و محبت به فرزندان و گذاشتن وقت برای فرزندانی که پیش فعال و شلوغ هستند و حوصله در برخورد با آن‌ها خود نوعی عبادت است و نزد خداوند دارای ثواب فراوان است.

 

وی با بیان این‌که بچه‌ها را تنها با دوست و بچه‌های هم ‌سن ‌و سال می‌توان هدایت کرد، اظهار کرد: باید برای فرزندان خود دوستان هم‌نشینی را انتخاب کنیم تا این دوستان بتوانند آن‌ها را از درد دسرهای مختلف نجات دهند.

 

کارشناس رسانه ملی با اشاره به این‌که ما موظف هستیم برای فرزندان خود نام نیکو را انتخاب کرده و آن‌ها را خوب صدا بزنیم، گفت: خداوند در آیات قرآن کریم و درباره مؤمنان تأکید کرده که ما هرگز اجازه نداریم رسول‌الله(ص) اهل‌بیت(ع) و مؤمنان و فرزندان خود را با نام‌های بد صدا زده یا نام آن‌ها را کوتاه کنیم.

 

وی ادامه داد: فرزندان هم باید نسبت به پدر و مادر ادب را رعایت کرده و فرزند نباید والدینش را با نام صدا بزند؛ زیرا فرزندی که با نام کوچک والدینش را صدا می‌زند عمرش کوتاه می‌شود.

 

کارشناس رسانه ملی با بیان این‌که بهتر است در صدا زدن در کنار نام فرد الفاظ خانم، آقا و جان را در خطاب به فرزندان خود و اعضای خانواده به کاربریم زیرا این موضوع خود نوعی ابراز عاطفه و محبت نسبت به آن‌ها است، یادآور شد: محبت به اعضای خانواده و رعایت ادب نسبت به هم و رعایت ادب در پیشگاه خداوند و اهل‌بیت(ع) انسان را به بزرگی و آینده‌ای روشن نزدیک کرده و زمینه عاقبت ‌به ‌خیری و رستگاری انسان را در دنیا و آخرت فراهم می‌کند./837/پ202/ف

ارسال نظرات