۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۲۴۷۳۵۰
فرمانده سپاه شهرستان بوشهر:

حق جهاد فرهنگی را ادا نکرده‌ایم

خبرگزاری رسا ـ فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان بوشهر با تاکید بر این‌که ما حق جهاد فرهنگی را ادا نکرده‌ایم، گفت: هنوز بعضی‌ها فکر می‌کنند جهاد در دست گرفتن اسلحه، توپ و تفنگ و مبارزه مسلحانه با دشمن است.
فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه شهرستان بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، عبدالرضا دشتی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان بوشهر پیش از ظهر امروز در همایش عاشقان ولایت در بوشهر، با تاکید بر اینکه ما حق جهاد فرهنگی را ادا نکرده‌ایم، گفت: هنوز بعضی‌ها فکر می‌کنند جهاد در دست گرفتن اسلحه، توپ و تفنگ و مبارزه مسلحانه با دشمن است.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان بوشهر، افزود: همه صحبت‌ها در فعالیت‌های فرهنگی عدم امکانات است در حالی که با نبود امکانات و دست روی دست گذاشتن کار به جایی نمی‌رسد و برای پیشبرد اهداف فرهنگی حال و روحیه بالا می‌خواهد.

 


دشتی بیان کرد: دشمنان با دسیسه و ترفندهای مختلف تلاش می‌کنند فرهنگ ما را خشک و بی‌روح در بین جوانان جلوه دهند اما این وظیفه ماست که با فعالیت‌های فرهنگی با نشاط در مقابل توطئه‌های دشمنان هوشیار باشیم و در دام آنها گرفتار نشویم.

 

 

وی با تاکید بر اینکه ما حق جهاد فرهنگی را ادا نکرده‌ایم، گفت: هنوز بعضی‌ها فکر می کنند جهاد در دست گرفتن اسلحه، توپ و تفنگ و مبارزه مسلحانه با دشمن است.

 


فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان بوشهر ادامه داد: شرایط و اوضاع فرهنگی و اجتماعی جامعه شرایط خاصی دارد و اگر نیروهای فرهنگی از جمله بسیج و روحانیان کنار بکشند و کاری انجام ندهند دشمن می‌تواند بر اوضاع مسلط شده و به اهداف پلید خود برسد.

 


دشتی با طرح این سوال که با گذشت بیش از 300 روز از فرمان مقام معظم رهبری بر نامگذاری سال، مسؤولان چه حرکت فرهنگی سازنده انجام داده‌اند؟، تصریح کرد: در حالی که بیشترین دغدغه‌های مقام معظم رهبری در عرصه‌های مختلف فرهنگی می‌باشد ولی هنوز یک حرکت فرهنگی قابل توجه که بتواند مورد رضایت ایشان باشد صورت نگرفته است.

 


وی اظهار کرد: کار فرهنگی دو لایه دارد یک لایه باطنی و یک لایه ظاهری که اگر لایه باطنی یعنی همان ارزشها و اعتقادات قوی باشد، مردم لایه ظاهری می‌بینند و همراهی می‌کنند.

 


فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان بوشهر با تاکید بر اینکه کار فرهنگی ارزشی که آخرت جوانان را دربر داشته باشد صورت نگرفته، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه فعالیت‌های فرهنگی ارزشی تاثیرگذار از سوی مسؤولان فرهنگی صورت نمی‌گیرد بیشتر انتظار مردم در اینگونه فعالیتها از بسیج و حوزه علمیه است.

 


دشتی اظهار کرد: کارهای فرهنگی همچون شمشیر دو لبه است که اگر با محتوای خوب باشد بستر انتقال ارزشهای دینی و الهی فراهم است و اگر محتوا خوب نباشد ضرر آن از سود آن بیشتر خواهد بود.

 


وی با تاکید بر اینکه هماهنگی و انسجام بین روحانیان و بسیج می‌تواند خیلی از مشکلات فرهنگی را حل کند، گفت: دشمن با تمام امکانات جوانان، خانواده‌ها و به‌خصوص بانوان ما را نشانه گرفته و هماهنگی مابین بسیج و روحانیان در انجام فعالیت‌های فرهنگی می‌تواند ترفندهای فرهنگی دشمنان را خنثی کند.

 


دشتی با اشاره به اینکه امکاناتی همچون واتس آپ، وایبر و شبکه های اجتماعی مختلف در دست جوانان ما دیده می شود و مورد استفاده اکثریت جامعه هم قرار می‌گیرد و باید پذیرفت که این امکانات را نمی‌شود به زور از آنها گرفت، تاکید کرد: باید قرارگاهی تشکیل داد تا محتویات ارزشی برای جوانان در این شبکه ها ارائه شود./846/پ202/ب4

ارسال نظرات