۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۲۵۳۷۳۷
مسؤول آموزش و پژوهش تبلیغات اسلامی اردبیل:

مبلغان دینی باید با شیوه ها و ابزار های نوین تبلیغی آشنا شوند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول آموزش و پژوهش تبلیغات اسلامی استان اردبیل، با اشاره به لزوم آشنایی مبلغان دینی با شیوه ها و ابزارهای نوین تبلیغی، گفت: با رشد و گسترش ابزارهای ارتباطی در جهان، تبلیغات دینی نیز باید تحولی ژرف یافته و در شیوه ها و ابزار های تبلیغی تجدید نظر شود.
علي دژباني کارشناس آموزش و پژوهش تبليغات اسلامي اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، علی دژبانی، مسؤول آموزش و پژوهش اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی برنامه های آموزشی در جمع مبلغان تبلیغات اسلامی اردبیل، با اشاره به لزوم تبلیغ در جامعه اسلامی، خاطرنشان کرد: مبلغان مرزداران اندیشه های دینی و فرهنگی جامعه هستند وآنچه در کلام و قلم و هنر این سفیران سعادت موج می زند، بیداری نسل های امروز و فردا است.

 

وی افزود: تبلیغ، هنری است جاودانه که با تلاش پیگیر مبلغان بر تابلوی هستی به نمایش در می آید و در این میان تبلیغ دینی از اهمیت شایانی برخوردار است.

 

دژبانی با اشاره به ویژگی های مبلغان دینی، تصریح کرد: تبلیغ یعنی حقیقت توحید و اسلام را به ذهن و مغز انسان ها رساندن و تبلیغ دینی و مبلغ دینی شرایطی دارد که یکی از مهمترین شرایط مبلغ دین تزکیه و تهذیب است و مبلغ باید خود را به فضایل و مکارم اخلاقی آراسته کند تا عمل او با گفتارش برابری کند.

 

وی اظهار داشت: داشتن دانش و اطلاعات لازم از شرایط و ویژگی های بعدی مبلغ دین است و سواد و دانش مناسب سطح تبلیغ از دیگر نکاتی است که مبلغ می بایست خود را به آن متصف کند و سپس در جامعه حضور تبلیغی بیابد چرا که جامعه انتظار دارد تا مبلغ در سطح تبلیغی که برای خود قایل است، اطلاعات و آگاهی لازم را داشته باشد و به پرسش های مخاطبان پاسخ دهد و قدرت اقناع و اشباع را داشته باشد.

 

دژبانی ادامه داد: ساده زیستی و مردم گرایی از دیگر ویژگی‌های لازم یک مبلغ دینی است و مبلغ دین باید همچون مردم و در جمع مردم باشد.

 

مسؤول آموزش و پژوهش تبلیغات اسلامی اردبیل، گفت: جدیت و داشتن پشتکار از دیگر لازمه های تبلیغ دینی و مبلغ دینی تاثیر گذار است چرا که تبلیغ دین استقامت، استواری، صبر و بردباری، اراده و همت را طلب می‌کند.

 

دژبانی، تصریح کرد: دین اسلام، کامل ترین شریعت آسمانی با  تبلیغ متولد شد و بقا و جاودانگی آن نیز در سایه سار تبلیغ مبلغان و هدایت گران مذهبی به وجود خواهد آمد و از این رو، آشنایی مبلغان عرصه دین باوری با شیوه های گوناگون تبلیغی امری ضروری است.

 

وی افزود: آگاهی از ابزار های تبلیغ و جدید ترین شیوه ها و روش های تبلیغی به مبلغان این امکان را خواهد داد که افزون بر هدایت جامعه اسلامی به سوی سعادت و سلامت دینی از ورود افکار و اندیشه هایی که بر مبنای دین گریزی و یا دین ستیزی است، مما نعت به عمل آورند.

 

دژبانی ادامه داد: در جامعه کنونی بشری به علت گسترش ارتباطات و سهولت دستیابی به اندیشه های به ظاهر منطقی غرب و پیشرفت سریع تکنولوژی در جوامع گوناگون و در نتیجه مورد تهاجم فرهنگی قرار گرفتن کشور های جهان سوم و در حال توسعه، تبلیغات دینی نیز باید تحولی ژرف یافته و در شیوه ها و ابزار های تبلیغی تجدید نظر شود.

 

این مسؤول، خاطرنشان کرد: تبلیغات اسلامی استان اردبیل نیز در راستای آشنا کردن هر چه بیشتر مبلغان با ابزارهای تبلیغی و آموزش تبلیغ نوین برنامه های آموزشی و پژوهشی مناسبی را در نظر گرفته است./937/پ202/ب

 

ارسال نظرات