۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۳
کد خبر: ۲۵۳۸۲۲
آیت‌الله ایمانی:

لازمه ایجاد همدلی و همزبانی در جامعه تدوین قانون و پیروی از آن است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: نخستین محور تحقق همدلی و همزبانی در جامعه قانون است و این قانون باید مورد پذیرش آحاد جامعه باشد.
آيت‌الله اسدالله ايماني، نماينده ولي فقيه در استان فارس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی عصر امروز در دیدار رییس کل و مدیران دادگستری استان فارس گفت: همان‌طور که مستحضرید مقام معظم رهبری امسال را با عنوان «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» نام نهادند.

 

وی با بیان اینکه تحقق این نام برای سال جاری نیازمند الزاماتی است افزود: در سطح جامعه برخی از نهادها مسؤولیت برقراری امنیت و عدالت در جامعه را بر عهده دارند.

 

آیت‌الله ایمانی با اشاره به اینکه نهادهایی که برقراری امنیت در جامعه را عهده‌دار هستند پیرامون بخشی از الزامات این سخن و شعار سال فعالیت دارند خاطرنشان کرد: همدلی و همزبانی نیز الزاماتی دارد که در راستای گسترش آن در جامعه باید الزامات آن را آماده و ایجاد کرد.

 

امام جمعه شیراز با تأکید بر اینکه باید الزامات موجود در راستای همدلی و همزبانی دولت و ملت را تقویت کرد تا این شعار تحقق عینی یابد و در جامعه عملیاتی شود، تصریح کرد: نخستین محور تحقق همدلی و همزبانی در جامعه قانونی است که مورد پذیرش آحاد جامعه باشد.

 

نماینده ولی فقیه در استان فارس تصریح کرد: در نظر نگرفتن قانون به عنوان محور همدلی و همزبانی سبب ایجاد محورهای مختلف در سطح جامعه می‌شود.

 

آیت‌الله ایمانی با اشاره به آیات قرآن کریم در مورد محوریت قانون برای ایجاد همدلی و همزبانی در جامعه اسلامی بیان کرد: قرآن کریم قانون زندگی مسلمانان است و امام در جامعه این قانون را اجرا و حاکم می‌کند.

 

وی تأکید کرد: تنها در سایه تمسک به قانون همدلی و همزبانی بر جامعه اسلامی حاکم می‌شود و قانون بهترین عامل برای ثبات و نگهداری جامعه است.

 

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه جامعه فاقد امنیت فکری و روانی همدلی و همزبانی ندارد گفت: امنیت در سایه عمل به قانون شکل می‌گیرد.

 

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه در سایه اجرای صحیح قانون امنیت ایجاد می‌شود افزود: همدلی و همزبانی برپایه قانون و پیروی از آن به وجود می‌آید و هم‌فکری، هم‌عقیدگی و هم‌زبانی مردم و کارگزاران آنها را به دنبال دارد.

 

آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه امنیت دو بعد دارد اظهار داشت: یک بعد از امنیت از درون انسان‌ها و باور و اعتقادات آنها نشأت می‌گیرد و انبیای الهی و مصلحان پیرو آنها این نوع از امنیت را در جامعه بارور می‌‌کنند.

 

وی امنیت ظاهری در جامعه را بعد دیگر امنیت عنوان و خاطرنشان کرد: این نوع از امنیت از سوی ضابطان قضایی و برخورد آنها با قانون‌شکنان و برهم‌زنندگان آرامش و ثبات در جامعه برقرار می‌شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان فارس تحمل و مدارای مردم در جامعه را عامل دیگری برای برقراری امنیت و همدلی و همزبانی دانست و تصریح کرد: اگر آستانه تحمل در جامعه کاهش یابد همدلی و همزبانی به کنجکاوی، تجسس، تهمت، غیبت و برخوردهای نابه‌جا تبدیل می‌شود.

 

آیت‌الله ایمانی با اشاره به اینکه از مدارا با مردم در روایات دینی و اسلامی با عنوان «نصف عقل» یا «نصف دین» تعبیر شده است بیان کرد: پس از ایجاد و برقراری امنیت در جامعه باید در راستای ارتقای فرهنگ و سطح تحمل جامعه تلاش کرد.

 

وی برخورد جدی دستگاه قضایی استان فارس با مرتکبان جرائم به ویژه جرائمی که امنیت و آرامش جامعه را به خطر می‌اندازد خواستار شد و عنوان کرد: باید برای حاکم‌سازی قانون در جامعه و گسترش فضای امنیت در حوزه‌های مختلف جامعه تلاش شود./852/پ202/ب4

ارسال نظرات