۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۲۵۴۱۱۷
آیت‌الله ایمانی:

هدف عربستان از حمله به یمن تقویت القاعده و داعش است

خبرگزاری رسا ـ‌ نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: نتیجه و هدف حملات هوایی عربستان به یمن برای تقویت القاعده و داعش است.
آيت الله ايماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا د ر فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شیراز به تحولات یمن اشاره کرد و گفت: در ماه اخیر شاهد حرکتی زشت و سخیف از سوی یکی از کشورهای عربی و همراهی برخی دیگر از کشورها در حمله هوایی به یمن بودیم که به‌دلیل شکست‌های پی‌درپی عربستان و هم‌پیمانانش صورت گرفته است.

وی افزود: این حملات پیش‌تر در سوریه روی داد و به نتیجه نرسید، در عراق که می‌خواستند آن  را حداقل به سه کشور تجزیه کنند نیز موفق نبود و در بحرین نیز به جایی نرسید و این موضوع سبب عصبانیت عربستان و حمله‌های کور به یمن شد.

آیت‌الله ایمانی خاطرنشان کرد: در هیچ یک از جنگ‌های صورت گرفته، حمله هوایی جز ضربه زدن به زیرساخت‌ها و به مردم غیرنظامی حاصل دیگری نداشته و ندارد و در یمن بیش از 200 کودک کشته شدند و زنان بی‌دفاع و بی‌پناه به شهادت رسیدند.

امام جمعه شیراز با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در اشتباه بودن حرکت عربستان و سیاست خارجی این کشور، تصریح کرد: اسرائیل که ارتش چهارم جهان را در اختیار دارد، 50 روز باریکه غزه را بمباران کرد و شکست خورد، آیا عربستان با نیروهای اجاره‌ای که در اختیار دارد می‌تواند یمن را شکست دهد؟

هدف حمله عربستان به یمن تقویت داعش است

آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه نتیجه و هدف حملات هوایی عربستان به یمن برای تقویت القاعده و داعش است، خاطرنشان کرد: آیا یمنی که عربستان را بیش از شش بار شکست داده و عربستان قدرت بازوی یمنی‌ها را دیده و ضرب شصت آنها را چشیده می‌تواند با حملات هوایی، پیروز شود؟

وی افزود: مردم یمن با هوشیاری و بصیرت حرکت می‌کنند و گام برمی‌دارند و این حرکت را در جنگ شش سال پیش که عربستان علیه برخی استان‌های یمن راه انداخت نیز دیده شد که به شکست عربستان منتهی شد و نتیجه آن شد که امروز حوثی‌ها، قبایل و ارتش یک صدا در مقابل عربستان ایستادند.

آیت‌الله ایمانی گفت: مجموعه عدن که پناهگاهی برای تروریست‌ها بود با این وحدت به‌وجود آمده در یمن، از دست تروریست‌ها خارج شده و یمن یکپارچه در اختیار انصارلله قرار گرفته و به‌زودی دولت اصلی حرکت خود را در عرصه‌های مختلف آغاز و دنبال می‌کند.

امام جمعه شیراز به دیدار مقام معظم رهبری با مداحان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: ایشان دولتمردان را به حفظ شعار همدلی و هم‌زبانی بین دولت و ملت فراخواندند و حمایت خود را از مذاکره کنندگان اعلام کردند و شفاف‌سازی دولت در آنچه انجام شده را خواستار شدند.

فراخوان ثبت نام برای تحصیل در حوزه های علمیه

آیت‌الله ایمانی به فراخوان ثبت‌نام طلاب برای تحصیل در حوزه‌های علمیه استان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: ثبت‌نام حوزه علمیه تا زمان 25 فروردین ادامه دارد و وضعیت حوزه‌های استان، وضعیتی بسیار مطلوب و ارزشمند است و برای تمام گرایش‌ها و سطوح، فضای آموزش، تحصیل، رشد و بالندگی فراهم شده است./919/پ202/ب

ارسال نظرات