۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۲۵۴۵۲۳

دانشگاه معارف اسلامی از میان خواهران و برادران طلبه دانشجو می‌پذیرد

خبرگزاری رسا ـ دانشگاه معارف اسلامی وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها از میان طلاب علوم دینی برای کارشناسی ارشد در دو رشته مدرسی معارف اسلامی و توسعه و تبلیغ فرهنگ دینی دانشجو می‌پذیرد.
دانشگاه معارف اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دانشگاه معارف اسلامی وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها از میان طلاب علوم دینی برای کارشناسی ارشد در دو رشته مدرسی معارف اسلامی و توسعه و تبلیغ فرهنگ دینی دانشجو می‌پذیرد.

 

بر اساس این گزارش، این دانشگاه در رشته مدرسی معارف اسلامی از میان خواهران و برادران طلبه در گرایش‌های مبانی نظری اسلام، اخلاق اسلامی، تاریخ و تمدن اسلامی، انقلاب اسلامی و آشنایی با منابع اسلامی (قرآن و متون) از طریق آزمون دانشجو می‌پذیرد.

 

همچنین دانشگاه نامبرده ویژه برادران طلبه در رشته توسعه و تبلیغ فرهنگ دینی در گرایش‌های مدیریت فرهنگی، تبلیغ دین و مشاوره پذیرش دانشجو دارد.

 

التزام عملی به اسلام، نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی،‌داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران،‌.نداشتن سوء پیشینه کیفری به تشخیص مراجع ذی‌صلاح،‌ نداشتن منع قانونی برای ادامه تحصیل از نظر مراجع ذی‌صلاح همچون اداره نظام وظیفه از جمله شرایط نام نویسی برای آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه معارف اسلامی است.

 

همچنین توانایی جسمی و روحی لازم جهت تحصیل در دانشگاه، متناسب با رشته انتخابی، عدم استخدام در هیچ یک از ارگان‌ها و یا سازمان‌های دولتی و دارا بودن شرایط عمومی مدرسی معارف اسلامی با تأیید معاونت آموزشی و پژوهشی استادان و دروس معارف اسلامی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها از دیگر شرایط پذیرش دانشجو در این دانشگاه است.

 

حداکثر سن 33 سال شرط دیگری برای شرکت در دوره آموزشی این دانشگاه است؛ البته مدت زمان خدمت سربازی انجام شده به سقف سنی برادران افزوده می‌شود.

 

دانش پژوهان برادر علاوه بر قبولی در آزمون کتبی و مصاحبه شفاهی باید حداقل مدرک سطح دو حوزه علمیه و اتمام کتبی پایه 10 را دارا باشند؛ همچنین دانش پژوهان خواهر نیز باید مدرک سطح دو مورد تأیید مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران را دارا باشند.

 

تاریخ برگزاری آزمون روز جمعه 25 اردیبهشت‌ماه سال جاری در شهر مقدس قم خواهد بود و کارت ورود به جلسه آزمون نیز در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 23 و 24 اردیبهشت در ساعات اداری در دانشگاه معارف اسلامی، به صورت حضوری، توزیع می‌شود.

 

علاقه‌مندان می‌توانند جهت نام نویسی برای آزمون دانشگاه معارف اسلامی و یا کسب اطلاعات بیشتر تا 25 فروردین‌ماه سال جاری به پایگاه اینترنتی دانشگاه معارف اسلامی به نشانی www.maaref.ac.ir مراجعه کنند./997/پ203/ف

ارسال نظرات