۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۲۵۴۸۸۳
رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه:

ایران به یک ابر قدرت جهانی تبدیل شده است

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور در دومین جشنواره اسوه های صبر و مقاومت گفت: برای رسیدن به دانش و بینش و فراورده های علم و همه آرزو ها یک کلید وجود دارد و آن کلید موفقیت و صبر و مقاومت است.
حجت الاسلام تقوي رييس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه کشور

 به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدرضا تقوی رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور در دومین جشنواره اسوه های صبر و مقاومت که پیش از ظهر سه شنبه 25 فروردین ماه در سالن مرکزی همایش های کتابخانه ملی برگزار شد، با اشاره به نقش و جایگاه صبر در زندگی انسان ها گفت: پیغمبر اسلام (ص) همه یاران خود را به صبر دعوت کرد و صبر و مقاومت باعث می شود که دشمن از صحنه خارج شود.


وی در ادامه صحبت های خود افزود: انبیاء الهی اگر این خصلت و ویژگی را نداشتند در صحنه تبلیغ و رسالت موفق نبود، لذا صبر و مقاومت رمز پیروز ی است و کسانی که قله مقاومت را فتح کردند همراه با صبر و مقاومت به آن دست یافتند.


رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور داشتن صبر را مساله مهمی در انسان ها دانست و عنوان کرد: هرچه آهن بیشتر صیقل  می خورد شفاف تر می شود .


حجت الاسلام تقوی در ادامه صحبت های خود افزود:در مقابل روح انسان در برابر عیاشی ها نا پایدار می شود و همان گونه که افرادی که در ناز و نعمت زندگی می کنند به هیچ جا نمی رسندو روستازاده ای که با سختی زندگی می کند، در زندگی موفق می شود.


وی خاطر نشان کرد:  این مطلب همانند درختی است که در بیابان بدونه آب می روید و چوب آن محکم تر از سایر درختان است و در مقابل آن گلی که در گلدان که اگر به آن آب داده نشود زود پژمرده می شود، لذا سختی ها و مشکلات انسان را مقاوم تر می کند .


 رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور انسان را مثل خار پشتی دانست که با سختی ها چوب خار ها بلند تر می شود و آسیب کم تری می بیند، در ادامه صحبت های خود افزود: لذا انسان مومن در برابر ضربه قوی تر است و کم تر آسیب می بیند.


حجت الاسلام تقوی آزمایش و سختی ها را لازمه انسان مومن دانست و گفت: بهترین اعمال سخت ترین اعمال است.


وی با بیان اینکه شهدای کربلا در ظهر عاشورا بیشتر از هر زمان دیگری مشتاق شهادت بودند، اظهار کرد: لذا چهره آنها بر افروخته تر می شد و خود را در میان نیزه ها رها می کردند و از مرگ بیمی نداشتند.


رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور در پایان صحبت های خود ایران را یک ابر قدرت جهانی دانست و خاطر نشان کرد: رییس جمهور آمریکا نیز می گوید که ایران را نمی توان به راحتی شکست داد./818/د101/ج

ارسال نظرات