۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۴
کد خبر: ۲۵۷۱۶۵
حجت الاسلام حسینی قمی:

استفاده از مال حرام سهم حلال انسان را کاهش می دهد

خبرگزاری رسا ـ سخنران حرم حضرت معصومه(س) با بیان این‌که استفاده از مال حرام سهم حلال انسان را کاهش می‌دهد، گفت: خداوند متعال برای انسان ها سهم حلال در نظر گرفته است اما برخی به کسب مال های حرام همانند رشوه خواری و کم فروشی روی می آورند.
حجت‌الاسلام والمسلمين حسيني قمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حسین حسینی قمی کارشناس دینی رسانه ملی شب گذشته در جمع زائران و مجاوران حرم حضرت معصومه(س) در شبستان امام خمینی(ره) با بیان این که ثروت بزرگ‌ترین آزمون خداوند است، گفت: امام علی(ع) فرمودند که انسان باید در کسب مال اعتدال را رعایت کرده، طمع نداشته و به خاطر مال دنیا کرامت خود را از دست ندهد.


وی با اشاره به این که متأسفانه جامعه گرفتار افراط و تفریط است، افزود: فقری که به دلیل کوتاهی و با اختیار انسان به وجود می آید بی ارزش بوده و مورد مذمت است اما اگر انسان کار کند و به تلاش بپردازد و روزی او محدود باشد بر صبر در این مسأله تأکید شده است.


این مبلغ دینی با بیان این که اگر انسان به باورهای دینی اعتقاد داشته باشد زندگی او تغییر می کند، اظهار داشت: آیه 33 سوره زخرف می فرماید که روزی هر انسانی مقدر است، انسان ها باید برای کسب روزی تلاش کنند اما باید به این نکته توجه داشته باشند که تقسیم بندی روزی با خداوند است.


وی ادامه داد: انسان باید باور داشته باشد که اگر از مال حرام استفاده کند، سهم حلال او کاهش می یابد؛ خداوند متعال برای انسان ها سهم حلال در نظر گرفته است اما متأسفانه برخی به کسب مال های حرام همانند رشوه خواری و کم فروشی روی می آورند.


حجت الاسلام حسینی قمی با اشاره به سنت صلاح ابراز داشت: انسان ها باید باور داشته باشند که گاهی ثروت و مال زیاد برای برخی از آنان به صلاح نیست، خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید اگر به برخی از انسان ها ثروت زیاد دهیم در زمین طغیان می کنند.


وی با اشاره به فراگیری سنت امتحان خداوند عنوان کرد: امام علی(ع) فرمودند که انسان نباید از خداوند بخواهد او را امتحان نکند که آزمایش سنت خداوند است؛ از همین رو انسان باید از خداوند در خواست کند تا در امتحانات و آزمایش های الهی گمراه نشود.


این کارشناس دینی رسانه ملی خاطرنشان کرد: خداوند متعال عالم، قادر، بی نیاز و مهربان است اما توجه به این که خدا حکیم نیز هست، این حکمت در روزی رسانی نیز جاری می شود./1323/پ202/ی

ارسال نظرات