۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۲۵۹۸۲۸
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

اقبال گسترده نوجوانان و جوانان به قرآن نعمتی بزرگ است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرکرد اقبال گسترده و گرایش نوجوانان و جوانان به قرآن کریم پس از پیروزی انقلاب اسلامی را نعمتی بزرگ برشمرد و گفت: انس با قرآن، جامعه را به عمل به تعالیم حیات بخش آن نزدیک می کند.
مراسم تجليل از فعالان قرآني استان چهارمحال و بختياري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، شامگاه شنبه، 19 اردیبهشت ماه، در آیین تجلیل از پیشکسوتان، مدیران و مربیان این استان، در محضر قرآن بودن را توفیق بزرگ برای انسان دانست و اظهار داشت: اگر امروز از شما فعالان و پیشکسوتان قرآن تجلیل می شود بخاطر سبقت گرفتن شما از دیگران برای در محضر قرآن بودن است.

 

وی افزود: اگر شما درست در محضر قرآن باشید هیچ کس نمی تواند به جایگاه شما دست پیدا کند چرا که قرآن کتاب هدایت و سعادت انسان است.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، اقبال گسترده و گرایش نوجوانان و جوانان به قرآن کریم پس از پیروزی انقلاب اسلامی را نعمتی بزرگ برشمرد و افزود: انس با قرآن، جامعه را به عمل به تعالیم حیات بخش آن نزدیک می کند که هدف برتر و نهایی از حفظ و تلاوت قرآن نیز همین است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در همین زمینه بر گسترش برنامه های قرآنی تأکید کرد و گفت: گسترش و ترویج قرآن در جامعه از ضرورت های مهم امروز جامعه ما است؛ بنابراین بکوشید قرآن خوانی و قرآن دانی را به فرهنگ عمومی جامعه تبدیل کنید.

 

امام جمعه شهرکرد همچنین انس با قرآن کریم را نشانه آماده بودن قلب انسان برای دریافت هدایت الهی خواند و گفت: امروز بزرگترین گرفتاری دنیای اسلام، فاصله گرفتن از معارف قرآنی و در نتیجه، غفلت از توطئه ها و خباثت دشمنان اسلام است.

 

مهدی پرتویی، مسؤول دارالقرآن کریم چهارمحال و بختیاری نیز در ادامه با اشاره به اهمیت بالا بردن و به روزرسانی اطلاعات قرآنی و مدیریتی مدیران مؤسسات و خانه ‌های قرآن افزود: داراقرآن الکریم این استان به روال سال گذشته و این بار در سطح بالاتر دوره‌های تخصصی را ویژه آموزش مدیران و مربیان قرآنی برگزار خواهد کرد که استقبال مدیران از این دوره‌ها موجب کیفیت بخشی به کلاس‌های آموزش قرآن در سطح استان خواهد شد.

 

در ادامه این مراسم نیز در راستای تجلیل از مقام شامخ معلمان قرآن کریم از 30 پیشکسوت قرآنی و 200 مربی، مدیر مؤسسات و مربیان برتر قرآنی تجلیل شد.

 

همچنین سایت دارالقرآن استان چهارمحال و بختیاری به نشانی www.quran-chb.ir نیز در این مراسم رونمایی شد که اخبار و اطلاعات مورد نیاز قرآنیان از این پس بر روی آن قابل مشاهده خواهد بود./9457/پ202/ب4

ارسال نظرات