۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۳
کد خبر: ۲۶۱۷۱۱
نماینده بعثه‌ مقام معظم رهبری در عراق مطرح کرد؛

ایجاد تفرقه میان شیعی و سنی آرزوی دست نیافتنی دشمنان اسلام

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نجفی روحانی در جلسه روحانیون و مداحان کاروان‌های اعزامی به عتبات عالیات با اشاره به نیات پلید دشمنان گفت: آنها تلاش می‌کنند، تحت عنوان شیعی- سنی در میان امت اسلام تفرقه به وجود آورند، در حالی که در اسلام همه برابر و برادرند و باید همچون سدی محکم در مقابل کفر جهانی بایستند.
ایجاد تفرقه میان شیعی و سنی آرزوی دست نیافتنی دشمنان اسلام

به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلی، حجت الاسلام نجفی روحانی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق، 27 اردیبهشت ماه، در جلسه روحانیون و مداحان کاروان‌های اعزامی به عتبات عالیات، با آسیب شناسی حوادث جهان اسلام بر لزوم پرهیز جدی و عملی از تفرقه میان شیعه و اهل سنت تأکید کرد و وحدت و هوشیاری را تنها راه نجات مسلمانان از کید دشمنان دانست.

 

وی بحث قوم گرایی را یکی از آسیب‌های جوامع اسلامی خواند و افزود: در اسلام همه برابر و برادرند و باید همچون سدی محکم در مقابل کفر جهانی به سرکردگی آمریکا و صهیونیسم بایستند.

 

حجت‌الاسلام نجفی روحانی با اشاره به آیات قرآن کریم، ملاک برتری را تقوا و مجاهدت در راه خدا و علم برشمرد و اظهار داشت: امروز گروهک تروریستی، شمشیر دست کفر جهانی است و بزرگترین ضربه را به پیکر اسلام و قرآن می‌زنند.

 

وی رسالت علما، اندیشمندان و صاحبان قلم و رسانه خطیر و سنگین خواند و گفت: امروز جنگ میان کفر و اسلام در دنیا از جهات گوناگون به وجود آمده است و خوشا به حال کسانی که دشمن شناس و دشمن ستیز هستند و هیچ گاه به آسیاب دشمن آب نمی‌ریزند، بلکه در برابر دشمنان ایستادگی می‌کنند.

 

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در کشور عراق، تمسک به قرآن و عترت را از سفارشات نبی مکرم اسلام خواند و افزود: باید همگی با عمل به قرآن کریم و سیره اهل بیت (علیهم السلام) مظلومین عالم را یاری کنیم.

 

این گزارش حاکی است در این جلسه حجت الاسلام محمدحسین بازقندی (بهجتی)، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در کربلابه بیان نکاتی در رابطه با ارتباط روحانیون کاروان‌ها با زایران پرداخت.

 

همچنین حجت الاسلام عسکری، کارشناس مسؤول فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلی، گفت: باید تلاش کنید سطح معرفت زایران را بالا ببرید.

 

همچنین در این جلسه برخی روحانیون و مداحان کاروانها به بیان نقظه نظرات و پیشنهادات خود دررابطه با زایران پرداختند./1330/د101/ف

ارسال نظرات