۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۲۶۶۸۰۷
آیت‌الله ایمانی تأکید کرد؛

ضرورت استفاده از ظرفیت ماه مبارک رمضان برای گسترش فرهنگ اسلامی

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شیراز گفت: تمرکز دشمنان روی مسائل فرهنگی است، از این‌رو باید با دغدغه خاطر مسائل فرهنگی دشمن و فرهنگ مهاجم را رصد کنیم و اجازه رخنه به فرهنگ مهاجم ندهیم.
آيت الله ايماني، نماينده ولي فقيه و امام جمعه شيراز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، آیت الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در خطبه‌های امروز این شهر با اشاره به ضرورت آمادگی برای ورود به ماه مبارک رمضان گفت: از فرصت باقیمانده ماه شعبان برای ایجاد آمادگی حداکثر استفاده و بهره را ببریم و خیابان‌ها، بازار، مجامع عمومی، ادارات و مساجد ما باید نشان بدهد که در انتظار آمدن ماه رمضان است، شهر باید چهره‌اش تغییر پیدا کند.

 

ضرورت کسب آمادگی برای ورود به ماه مبارک رمضان

وی در ادامه افزود: پیش بینی لازم از سوی مسؤولان محترم برای حفظ شعائر اسلامی انجام شود و در ماه مبارک رمضان، تظاهر به گناه به حداقل برسد و نباشد، روزه خواری در ملأ عام دیده نشود در عین حالی که باید برای مسافرین و بیماران هم مطالعه کرد و برنامه ریزی داشت اما ظاهر شهر را باید از لوث آلوده شدن به گناه حفظ کرد.

 

آیت‌الله ایمانی اظهار کرد: از فرصت باقیمانده ماه شعبان حداکثر استفاده را ببریم تا با پاکی نسبی بر سفره لطف پروردگار عالم وارد شویم، اگر در گذشته ماه شعبان در سحرهای این ماه با راز و نیاز با خدا و مناجات شعبانیه بخشیده نشده ایم در این روزهای پایانی استغفار کنیم تا خدا ما را با آمادگی وارد سفره احسان خود بکند.

 

وی خاطر نشان کرد: امام راحل در بیست و سوم خرداد سال 1359 برای تمشیت امور فرهنگی و برای جهت دهی به مسائل فرهنگ دینی و فرهنگ انقلابی، ستاد انقلاب فرهنگی را طراحی کردند و حکم آن را صادر کردند؛ مسأله فرهنگ همان روز دغدغه امام بود و امروز هم دغدغه رهبری و همه خدمتگزاران به انقلاب و جامعه اسلامی است؛ کار فرهنگی مهم‌ترین کار و عمده مشکلات جامعه با فرهنگ سازی قابل حل و فصل است.

 

امام جمعه شیراز با بیان این‌که دشمنان ما توانستند در جامعه ما موج بدحجابی را راه اندازی کنند ادامه داد: دشمنان توانستند فرهنگ بی حیایی و کم حیایی را در جامعه مطرح کرده و به دنبال آن توانستند این وضعیت را در جامعه ایجاد کنند.

 

ضرورت فرهنگ ‌سازی برای مقابله با اقدامات فرهنگی دشمن

وی با تأکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی در جامعه بیان کرد: تمرکز دشمنان روی مسائل فرهنگی است، دشمن ما می‌داند که با فرهنگ سازی می‌تواند به جنگ ایمان و باورهای مردم بیاید، از این‌رو باید با دغدغه خاطر مسائل فرهنگی دشمن و فرهنگ مهاجم را رصد کنیم و اجازه رخنه به فرهنگ مهاجم ندهیم؛ رخنه فرهنگی از رخنه اقتصادی و سیاسی به مراتب جبران کردنش مشکل تر است و باید با هوشیاری و بیداری این وضعیت را دنبال کنیم.

 

آیت‌الله ایمانی تصریح کرد: در جامعه فرهنگ بی تفاوتی، فرهنگ دروغ، فرهنگ وادادگی، فرهنگ کم حیای و فرهنگ دروغ و خیانت در جامعه در حال شکل پیدا کردن است؛ دشمن در هر کاری که می‌خواهد انجام دهد اول ابزار فرهنگی آن را فراهم می‌کند.

 

ضرورت توجه به فرهنگ‌سازی دینی

وی یادآور شد: گروه تروریستی داعش که امروز کشورهای اسلامی را تهدید می‌کند قبل از اینکه دست به سلاح ببرد کار فرهنگی انجام داد، طبق نقل برخی از منابع بیش از دو هزار سایت در سراسر دنیا دارد که عمده این سایت‌ها از سوی دولت انگلیس مدیریت می‌شود؛ با کار فرهنگی دست به سلاح می‌زنند اول فضاسازی می‌کنند بعد حمله می‌کنند.

 

آیت‌الله ایمانی با اشاره به فرصت مناسب ماه مبارک رمضان برای فرهنگ‌سازی دینی تأکید کرد: اجازه فضاسازی به دشمنان ندهیم؛ فرهنگ را جدی بگیریم و مخصوصاً ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی است که بتوانیم برای ساختن فرهنگ دینی و فرهنگ انقلابی حداکثر استفاده را داشته باشیم.

 

ضرورت استفاده از توانمندی‌های داخلی برای مقابله با دشمن

وی ادامه داد: امام راحل در بیست و هفتم خرداد سال 1358 برای حل مشکلات داخلی مملکت، رفع گرفتاری‌ها و انجام امور عمرانی، جهاد سازندگی را پیش بینی کردند که امروز به نام جهاد کشاورزی مطرح و عنوان شده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان فارس یادآور شد:  جهاد سازندگی آن روز در سه عنصر اصلی ایمان، علم و دانش و توانمندی‌های داخلی استوار بود و توانست به سرعت در همه جای کشور توسعه پیدا کرده و کارهای شگفت‌آوری را انجام دهد.

 

وی تصریح کرد: امروز هم اگر ما بخواهیم به جایی برسیم ایمان، دانش و قدرت و توانمندی‌های داخل مملکت، نگاه ما از بیرون باید برداشته شود، دشمنان ما از بیرون به ما کمک نمی‌کنند اگر گره ای را باز کنند ده‌ها گره بر گره‌های ما می‌افزایند، ما باید به خودمان تکیه کنیم، نگاه ما به درون باشد؛ این تفکر را در جامعه ایجاد کنند که اگر بخواهیم می‌توانیم قدرت داریم همان گونه که در عرصه‌های مختلف این معنا را نشان دادیم.

 

5 میلیارد ریال کمک به افراد بی‌بضاعت در قالب کاروان امداد عاشورائیان

وی با اشاره به راه‌اندازی کاروان امداد عاشورائیان فارس بیان داشت: کاروان امداد عاشورائیان فارس برای خانواده‌های بی بضاعت و به ویژه کسانی که دارای بیماری‌های صعب‌العلاج هستند در تمام شهرستان‌ها و مرکز استان راه‌اندازی شده است.

 

آیت‌الله ایمانی با اشاره به ارزش بیش از پنج میلیارد ریالی هدایای این کاروان گفت: این کاروان به عنوان یک الگو باید به متمکنین، ثروتمندان، نهادها و سازمان‌ها شناسانده و بیان شود که برای نجات محرومان و آسیب دیدگان جامعه باید چنین حرکت‌هایی را داشت و دنبال کرد./919/پ202/ب4

ارسال نظرات