۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۲۶۹۵۷۳
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

کسی با علی حق را گم نمی‌کند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با اشاره به سخنی از پیامبر(ص)، گفت: حضرت علی(ع) ترازو و شاقول شناخت است و هر‌کسی از امام علی(ع) تبعیت کند، قطعا هرگز گمراه نمی‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمين حسين انصاريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و‌المسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه، عصر چهار‌شنبه سوم تیر‌ماه در مسجد امیر(ع)، با اشاره به موضوع مهم ترازو‌داری در زندگی، گفت: خداوند به مسأله ترازو‌داری و احتساب حقوق مردم بسیار تاکید دارد و حتی در یکی از سوره‌های خود در قرآن به کم فروشان پرداخته است.



وی افزود: خداوند در سوره‌های اسراء، شعراء و الرحمن با بیان این آیات که، اگر مردم در معاملات خود نیاز دارند تا از ابزار اندازه‌گیری استفاده کنند، باید آن ابزار بسیار دقیق باشند، ضمن این‌که افراد در ترازو‌داری طغیان‌گر و ظالم نباشند و همیشه عدالت را رعایت کنند.



استاد برجسته اخلاق در مورد بحث طغیان گری، تاکید کرد: خداوند موسی و برادرش فرعون را به عنوان یک فرد طغیان‌گر معرفی می‌کند، زیرا فرعون در همه موارد مربوط به خود و ملت دست به سرکشی و طغیان زده بود و بر اساس هوای نفس خود، حتی خون افراد را می‌ریخت و آنان را می‌کشت.



حجت الاسلام و‌المسلمین انصاریان با بیان شخصیت مطففین از نظر قرآن، تصریح کرد: این افراد دو بعُد بارز در رفتار دارند، نخستین بخش رفتارشان در هنگام خرید است، آنان در هنگام خرید کاملا همه چیز را محاسبه می‌کنند و دقت دارند، اما در هنگام فروش از همه چیز کم می‌گذارند که عاقبت این افراد بر اساس پیش‌بینی قرآن رفتن به جهنم و افتادن در چاه ویل است.



وی ادامه داد: بر اساس آیات و روایات این‌گونه برداشت می‌شود که حق مردم بسیار مهم است، زیرا خداوند در چند جای قرآن به موضوع حق به طور مکرر پرداخته است.



استاد حوزه علمیه با بیان این موضوع که تضییع حقوق معنوی بسیار خطرناک است، تاکید کرد: امام صادق(ع) در این خصوص می‌فرمایند؛ بی دین کردن یک فرد همانند کشتن دین است و گناه این‌کار برابر است با کشتن دین تمام افرادی که تا کنون خداوند خلق کرده است.



حجت الاسلام و‌المسلمین انصاریان با انتقاد شدید از برخی رفتار‌های موجود در جامعه، گفت: متاسفانه عده‌ای در مهمانی‌ها ایمان جوانان را هدف قرار می‌دهند و به هیچ وجه توجه ندارند که این اعمال آن‌ها عملی بسیار بد و گناهی نا‌بخشودنی است.



استاد برجسته اخلاق در پایان با بیان این موضوع که امام علی(ع) ترازوی شناخت است، تصریح کرد: بر اساس گفته‌های علمای اهل سنت که روایتی از پامبر(ص) را نقل کرده‌اند، پیامبر به عمار که خود از بهترین یاران امام علی(ع) بود، گفت؛ ای عمار اگر دیدی روزی علی(ع) در راهی می‌رفت و تمام خلق در نقطه مقابل او در راهی دیگر، باز تو بر راه علی(ع) برو و اطمینان داشته باش که با اقتدا به علی(ع) هرگز گمراه نمی‌شوی./856/پ202/ب4

ارسال نظرات