۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۲۶۹۷۳۷

بررسی سیره علمای شیعه در برنامه «ضیافت»

خبرگزاری رسا ـ برنامه «ضیافت» از برنامه‌هاى شبکه قرآن و معارف سیما است که به معرفی سی شخصیت بزرگ از مفاخر ارزشمند علمای شیعه در سی روز از ماه مبارک رمضان می­پردازد.
برنامه «ضيافت»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در بین برنامه‌های افطاری در شبکه‌های سیما، این شبکه قرآن و معارف سیما  است که برای نخستین بار در موضوع آشنایی مخاطبان با شخصیت‌های فرهیخته حوزه‌های علمیه، در  برنامه زنده تلویزیونی با طراحی و تولید برنامه زنده «ضیافت» کار فاخر و پسندیده‌ای انجام دهد.  

 

پرداختن به شخصیت‌های بزرگ شیعه، یکی از وظایف رسانه‌ها است که با تولید و پخش برنامه‌هایی بتواند به این نقش آفرین‌های تاریخ تشیع بپردازند؛ زیرا تحرک ملت و تحقق انقلاب اسلامى و حدوث جامعه‌اى با پایه‌هاى اسلامى، به وسیله همین شخصیت‌های حوزه‌هاى علمیه انجام گرفته است.

 

شبکه قرآن و معارف سیما در ماه مبارک رمضان این ایده مهم را در سی برنامه زنده دنبال کرد و مخاطبان را با این میراث ارزشمند فرهنگی حوزه‌های علمیه، شخصیت‌هایی چون علامه طباطبایی، علامه وحید بهبانی،  علامه شیخ محمد شوشتری، آیت الله کوهستانی و  آیت الله خویی را معرفی کرده و این برنامه با استقبال نسل جدید مواجه شده است.

 

برنامه «ضیافت» توانسته است به عنوان مدرسى گسترده براى طرح حقایق اسلام ناب محمدى(ص) و معارف اهل بیت(ع) به گونه‌ اصیل و صحیح مطرح  شود و در آن دین و اخلاق و ارزش‌هاى اسلامى را در راه و روش زندگى دانشمندانش، به زبانی رسا در اختیار مخاطبان قرار دهد.

 

از نقاط قوت این برنامه آشنا کردن مخاطبان با شخصیت‌های بزرگ تشیع از زبان فرزندان و شاگردان آن‌ها است.

 

گفتنی است، برنامه «ضیافت» در هر روز ماه رمضان به تهیه کنندگی میرلوحی از ساعت 19:30 از شبکه قرآن و معارف اسلامی پخش می‌شود./998/د102/س

 
   

 

 

 

ارسال نظرات