۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۲۷۶۰۶۱
آیت‌الله ایمانی مطرح کرد؛

اهتمام حوزه علمیه استان فارس به مباحث اخلاقی و آموزشی/ برپایی درس خارج فقه و اصول

خبرگزاری رسا ـ‌ نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: در عرصه تهذیب و اخلاق، مدیران مدارس و اساتید عنایت ویژه‌ای داشته اند و به صورت ویژه در امر تهذیب طلاب و فضلای جوان حوزه‌های علمیه سعی، توان و تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا این عزیزان را برای ورود به عرصه پاسخگویی به مشکلات و مسائل جامعه آماده کنند.
آيت‌الله اسدالله ايماني، نماينده ولي فقيه در استان فارس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز پیش از ظهر امروز در مدرسه علمیه مولی‌الموحدین(ع) شیراز در جمع علما، فضلا، طلاب و ائمه جمعه استان فارس که با حضور حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی برگزار شد به ارائه گزارشی از روند فعالیت در حوزه های علمیه استان فارس پرداخت و گفت: حوزه‌های علمیه استان فارس در حال شکوفایی و رسیدن به اوج در قسمت‌‌های مختلف و عرصه‌های گوناگون است.

 

وی در ادامه افزود: بیش از 57 حوزه علمیه در سراسر استان فارس فعال و در امر تعلیم و تربیت شاگردان مکتب اهل‌بیت(ع) کوشا هستند.

 

آیت‌الله ایمانی خاطرنشان کرد: در عرصه‌های پژوهشی گام‌های بلندی در حوزه های علمیه استان فارس برداشته شده و موفقیت‌های کشوری را نصیب دین پژوهان این خطه از میهن اسلامی کرده است.

 

وی ادامه داد: در عرصه تهذیب و اخلاق، مدیران مدارس و اساتید عنایت ویژه‌ای داشته اند و به صورت ویژه در امر تهذیب طلاب و فضلای جوان حوزه‌های علمیه سعی، توان و تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا این عزیزان را برای ورود به عرصه پاسخگویی به مشکلات و مسائل جامعه آماده کنند.

 

امام جمعه شیراز یادآور شد: با وجود دوری این استان جنوبی از حوزه علمیه قم، در مدارس علمیه استان فارس برنامه‌های مختلفی هم‌چون برگزاری کلاس زبان‌های خارجی، حفظ قرآن و مانند آن تدارک دیده شده است و طلاب خود را برای ورود به فردایی به مراتب بهتر آماد می‌کنند.

 

وی با اشاره به فعالیت‌های رسانه‌ای طلاب ابراز کرد: در عرصه قلم‌زدن و نوشتن مقالات مختلف، طلاب این استان تلاش چشم‌گیری کرده‌اند و مجموعه این نوشتارها در مجلات حوزوی و نشریات مدارس منتشر شده است.

 

آیت‌الله ایمانی بیان کرد: در عرصه تبلیغ، بسیاری از طلاب و روحانیان جوان این استان آمادگی خود را برای حضور در فعالیت‌های گسترده و متنوع تبلیغی اعلام کرده‌اند.

 

وی ادامه داد: در بحث آموزش و پیشرفت علمی تلاش‌های فراوانی صورت گرفته است و این پیشرفت از سوی ممتحنان اعزامی از حوزه علمیه قم مورد تأیید قرار گرفته است، همچنین در تربیت استاد گام‌های بلندی برداشته شده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان فارس ابراز کرد: دو مؤسسه آموزش عالی امام خمینی(ره) و امام حسین(ع) در رشته‌های مختلف حوزوی به فعالیت علمی می‌پردازند و در رشته‌های مختلف و بدون موازی کاری از میان طلاب به پذیرش دانش‌پژوه اقدام می‌کنند.

 

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه شیراز بیان کرد: در برخی از حوزه‌های علمیه شهرستان‌ها سطح سه دایر شده است و در سطح استان کرسی درس خارج فقه و اصول برگزار می‌شود، همچنین درس خارج حضرات آیات مکارم شیرازی و سبحانی به صورت آنلاین پخش می‌شود./919/پ202/ب4

ارسال نظرات