۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۲۸۶۰۰۶
در هم‌اندیشی دانشجویان زائر در کربلا مطرح شد؛

برقراری ارتباط دانشجویان با تشکل‌های دانشجویی جهان اسلام

خبرگزاری رسا ـ نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق در هم‌اندیشی دانشجویان زائر در کربلای معلی بر ارتباط گیری با تشکل‌های دانشجویی جهان اسلام تأکید کرد و از آن‌ها خواست این موضوع را با جدیت دنبال کنند.
حجت الاسلام والمسلمين نجف نجفي روحاني نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی در گردهمایی دانشجویان در بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلی با اشاره به حدیث متواتر ثقلین گفت: در حیات طیبه به نقشه راه یعنی قرآن و راه بلد یعنی عترت نیاز است.

 

نماینده بعثه‌ مقام معظم رهبری در عراق، قرآن را کتاب قانون زندگی و اهل بیت(علیه السلام) را الگو و مجری قوانین الهی خواند و گفت: قرآن صورت نوشتاری انسان کامل و انسان کامل صورت عینی قرآن است و این دو با هم هماهنگ است.

 

حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی زمینه ظهور را بصیرت عاشورایی خواند و گفت: اگر بعد از چند دهه عده ای مسلمان نما فرزند پیامبر را شهید می کنند با اینکه می دانند فرزند پیامبر است به دلیل آن است که بصیرت قرآنی ندارند.

 

وی بصیرت را فوق دانش برشمرد و گفت: معرفت و بصیرت علاوه بر داشتن به باور و اعتقاد و بینش نیاز دارد.

 

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق مشکل جوامع اسلامی را ضعف بصیرت دینی خواند و ادامه داد: تفرقه و تشتت و آب به آسیاب دشمن ریختن، همگی نشات گرفته از بی بصیرتی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی مردم ایران را بصیر خواند و اظهار داشت: این بصیرت نشات گرفته از بصیرت حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری است که با رهنمودهای سازنده مردم را به سوی آن سوق می دهد.

 

وی حضور دانشگاهیان در عتبات عالیات را ارزشمند تلقی کرد و ابراز داشت: این قشر در تصمیم سازی فرهنگ صحیح اسلامی می توانند بسیار موثر و اثرگذار باشند بنابراین هر اندازه دانشجویان بیشتر در عتبات عالیات حضور یابند دست مایه فرهنگی و بصیرت حسینی را بیشتر به دانشگاههای کشور منتقل می سازند.

 

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همچنان که رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها تاکید فرموده‌اند، امروز باید دانشجویان ایران اسلامی با تشکل‌های دانشجویی جهان اسلام ارتباط داشته باشند تا پیام انقلاب اسلامی را به سراسر جهان صادر کنند./1330/د101/ی 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات