۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۲۸۷۵۶۷

کلاس‌های شیعه‌شناسی در حوزه علمیه کوثر برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه کوثر گفت: حوزه عملیه کوثر کلاس‌های شیعه‌شناسی را در راستای مقابله با شیعه‌هراسی دشمنان اسلام و گروه‌های تکفیری برگزار می‌کند.
کوثر

خدیجه جلالی مدیر حوزه علمیه کوثر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به زمان افتتاحیه حوزه علمیه کوثر، گفت: افتتاحیه حوزه علمیه کوثر دوشنبه 23 شهریور برگزار خواهد شد.

 

وی افزود: امام صادق(ع) فرمودند: علم مفید سه نوع است اول علم به شناخت هستی دوم ارتباط آن با مبدا خلقت و سوم مربوط به شناخت حقوق و قوانین فرهنگ‌ها و روش زندگی برتر است.

 

مدیر حوزه علمیه کوثر با اشاره به جایگاه حوزه‌های علمیه به عنوان مرکز آموزشی و تربیتی، تصریح کرد: حوزه علمیه مرکز اسلام‌شناسی و تربیت عالم دینی است، افرادی که وارد حوزه‌های علمیه می‌شوند در اصل طالب شناخت اسلام حقیقی هستند و حوزه علمیه کوثر نیز بر اساس همین اصل برنامه‌های خود را طراحی کرده است .

 

جلالی بیان داشت: اهداف حوزه علمیه کوثر در سال جاری بر اساس شعار تحقیق، تعلیم و تدریس خواهد بود و همچنین همه مراسم‌های فرهنگی ملی و مذهبی را نیز برگزار خواهد کرد.  

 

وی با اشاره به رویکرد حوزه علمیه کوثر برمبنای تبلیغ، گفت: مهمترین اهداف حوزه علمیه کوثر بر مبنای تبلیغ بوده که در مرتبه اول فهم دین، بعد تعلیم و سپس تبلیغ دین خواهد بود که در بحث تبلیغ در روایات به دفاع از دین و تحقق بخشیدن مفهوم اصلی دین و حقیقت قرآن اشاره شده است.

 

مدیر حوزه علمیه کوثر با اشاره به برنامه‌های حوزه کوثر در راستای تقویت طلاب مبلغ، ابراز داشت: برنامه طلاب جدید الورود بحث و مطالعه حدیث عنوان بصری خواهد بود که علامه قاضی(ره) برای رهایی از نفس اماره، شهوانی و غضبی این مورد را به شاگردان خود توصیه می‌کردند و می‌گفتند این حدیث را بنویسید و به آن عمل کنید زیرا این یک دستورالعمل مهم است.

 

جلالی با اشاره به اینکه امروز داعش و دشمنان اهل بیت(ع) در کل دنیا تبلیغ شیعه‌هراسی و شیعه‌زدایی می‌کنند، افزود: به همین دلیل حوزه عملیه کوثر کلاس‌های شیعه‌شناسی را برگزار می‌کند، همچنین مکالمه زبان عربی، زبان انگلیسی و حفظ کل قرآن کریم در برنامه کاری سال جاری وجود دارد.

 

وی با اشاره به اهمیت نشاط طلبگی در زمینه روحی و جسمی خاطرنشان کرد: حوزه علمیه کوثر با برگزاری اردوهای تفریحی و زیارتی و برپایی کلاس‌های اخلاق، قرائت قرآن و زیارت عاشورا در تقویت نشاط روحی طلاب بسیار موثر بوده و همچنین برای نشاط جسمی سه روز در هفته با برپایی ورزش از جمله والیبال، بسکتبال و بدمینتون سبب نشاط جسمی طلاب می‌شود./807/302/ب3

 

ارسال نظرات