۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۲۹۱۷۱۶
از سوی رییس شورای تبلیغات اسلامی خراسان شمالی؛

جزئیات مراسم تشییع جانباختگان منا در خراسان شمالی تشریح شد

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی جزئیات مراسم تشییع زائران جانباخته این استان در فاجعه منا را تشریح کرد.
حجت الاسلام سالاري- رييس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در جمع خبرنگاران به تشریح جزئیات مراسم تشییع جانباختگان فاجعه منا در این استان پرداخت و افزود: تاکنون کشته شدن 13 نفر از زائران خراسان شمالی در حادثه منا تأیید شده و دو نفر نیز مفقود هستند.

 

وی با بیان اینکه احتمال جان باختن این دو نفر نیز بسیار زیاد است، اضافه کرد: در فاجعه منا از بین زائران خراسان شمالی تاکنون اسفراین با پنج زائر بیشترین شمار جانباختگان استان را داشته و شهرستان های بجنورد، شیروان، مانه و سملقان و فاروج نیز هر کدام دو زائر جانباخته دارند.

 

حجت الاسلام سالاری خاطرنشان کرد: زائران جانباخته ای که وارد کشور می شوند ابتدا در فرودگاه تهران با حضور رییس جمهور تشییع شده و پس از آن پیکر آنها برای تشییع و تدفین به استان های مختلف فرستاده می شود.

 

وی ادامه داد: برنامه ریزی لازم برای تشییع باشکوه پیکر این جانباختگان صورت گرفته و همه امور به صورت اصولی و منظم و قانونمند اجرا خواهد شد.

 

به گفته این عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی همه در این فاجعه داغدار بوده و کسی نیست که به این حادثه بی توجه باشد و به همین دلیل نیز تمامی افراد در راستای وظایف شرعی و دینی خود فعالیت می کنند اما با وجود این می بایست اقدامات برای تشییع و تدفین این جانباختگان به صورت درست، اصولی و قانونمند انجام شود.

 

حجت الاسلام سالاری افزود: رهبر معظم انقلاب مجوز دفن پیکر جان باختگان فاجعه منا در قطعه شهدا را صادر فرموده اند اما این جانباختگان در زمره شهدا نبوده و زیر مجموعه بنیاد شهید نیز قرار نمی گیرند.

 

وی از رسانه ها خواست تا این موضوع را به گونه ای اطلاع رسانی کنند که در بین مردم و خانواده های جانباختگان شبهه و سوء برداشتی صورت نگیرد.

 

حجت الاسلام سالاری در مورد ورود زائران جانباخته به کشور نیز، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه زائران جانباخته خراسان شمالی جزء نخستین زائران شناسایی شده بوده و اعمال آنها انجام شده بنابراین زائران استان در زمره نخستین گروهی هستند که به ایران اعزام خواهند شد.

 

وی با اشاره به اینکه اعزام زائران با این شرایط به تمهیدات و مقدمات خاصی نیاز دارد، اظهار امیدواری کرد که زائران جانباخته خراسان شمالی که اعمال آنها انجام شده جزء 130 زائر جانباخته ای باشند که به زودی به ایران وارد می شوند.

 

به گفته حجت الاسلام سالاری بر اساس برنامه اعلام شده امروز شماری از زائران جانباخته وارد کشور می شوند اما مشخص نیست پیکر جانباختگان خراسان شمالی در چه تاریخی وارد کشور می شوند.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی اظهار کرد: مطابق برنامه ریزی انجام شده، پیکر زائران جانباخته این استان در فاجعه منا بعد از ورود به خراسان شمالی، در محل فرودگاه بجنورد مورد استقبال قرار گرفته و بعد از آن مراسم تشییع از محل مسجد انقلاب تا میدان کارگر برگزار می شود.

 

وی ادامه داد: بعد از انجام مراسم تشییع با حضور مردم و مسؤولان، پیکر جانباختگان فاجعه منا برای خاکسپاری به شهرستان های مختلف منتقل می شود./9314/202/ب3

ارسال نظرات