۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۲۹۵۸۸۵
معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین:

بدحجابی سبب تضییع حق جامعه می‌شود/ حضرت رقیه الگوی حجاب برای زنان و دختران مسلمان

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین با بیان این‌که خانواده‌ها نقش مؤثری در ترویج حجاب و سیره و منش اهل بیت دارند، گفت: بدحجابی سبب ضایع شدن حق جامعه می‌شود و اگر افراد رعایت نکنند جامعه می‌تواند با اجبار وارد شود چون عفت و حقوق اجتماعی در خطر می‌افتد.
حجت الاسلام علي عباسي

حجت الاسلام علی عباسی، معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به سیره حضرت رقیه(س)، گفت: در مورد حضرت رقیه(س) بعضی کتاب‌ها نقل قول کرده‌اند ‌که کودک 4 ساله‌ای همراه امام حسین(ع) بوده است.

 

وی در ادامه افزود: امام حسین(ع) خانواده و اهل بیتشان را همراه خود به کربلا بردند.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه با اشاره به این‌که یزید اهل بیت امام حسین(ع) را به اسارت برد خاطر نشان کرد: یزید  اهل بیت امام را در خرابه شام و نزدیک قصر خود جای داد.

 

حجت الاسلام عباسی اظهار کرد: شبی حضرت رقیه(س) در خرابه شام از خواب بیدار شدند و با گریه پدرشان را طلب کردند و با گریه حضرت رقیه(س)، کودکان دیگر هم از خواب بیدار شدند.

 

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: یزید دستور داد سر بریده امام حسین(ع) را به خرابه ببرند و حضرت رقیه(س) بعد از دیدن سر پدر بزرگوارشان از دنیا رفتند.

 

اهل بیت گزارشگران واقعه کربلا بودند

وی با بیان این‌که اهل بیت گزارشگران واقعه کربلا بودند، تصریح کرد: امام حسین(ع) می‌دانستند که به شهادت می‌رسند بنابراین اهل بیت را همراه خود بردند تا واقعه کربلا را گزارش کنند و به گوش جهانیان برسانند.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه، اهل بیت را خبرنگاران دشت نینوا دانست و بیان کرد: اگر اهل بیت واقعه کربلا را نقل نمی‌کردند قطعا به فراموشی سپرده می‌شد.

 

حجت الاسلام عباسی با تأکید بر این‌که اهل بیت واقعه کربلا را به گوش جهانیان رساندند اضافه کرد: ما موظفیم از عاشورا و اهداف امام حسین(ع) درس بگیریم و در زندگی خود به کار گیریم.

 

حضرت رقیه(س)، الگوی حجاب برای زنان و دختران ما هستند

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: حضرت رقیه(س) از همان سنین کودکی حجابشان را رعایت می‌کردند، زنان و دختران ما هم باید ایشان را الگوی خود قرار دهند و با رعایت عفت و حجاب در جامعه ظاهر شوند.

 

وی در ادامه افزود: جلب توجه کردن زنان و دختران در جامعه باعث ایجاد فساد و بی بند و باری می‌شود.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه بیان کرد: خانواده‌ها نقش مؤثری در ترویج حجاب و سیره و منش اهل بیت دارند.

 

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: بدحجابی سبب ضایع شدن حق جامعه می‌شود و اگر افراد رعایت نکنند جامعه می‌تواند با اجبار وارد شود چون عفت و حقوق اجتماعی در خطر می‌افتد.

 

حجت الاسلام عباسی در پایان گفت: سازمانها و ارگانها موظفند امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه پیاده و مردم را با سیره و منش اهل بیت آشناکنند./838/302/ب2

ارسال نظرات