۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۸
کد خبر: ۳۰۱۲۷۸
از سوی حوزه هنری استان قم؛

مهلت نام نویسی کارگاه‌های «اقتباس دراماتیک از قرآن» تمدید شد

خبرگزاری رسا ـ مهلت نام نویسی سلسه کارگاه‌های اقتباس دراماتیک از قرآن تا 25 آبان ماه 1394 تمدید شد،‌ کلیاتی پیرامون ویژگی‏های ادبیات داستانی و ادبیات نمایشی، شباهت‏ها و تفاوت‏ها، سبک‏های نوشتاری در ادبیات داستانی و نمایشی، چگونگی گزینش عناصر دراماتیک از ادبیات، کلیاتی پیرامون اقتباس ادبی و راه‏کارهای آن، شیوه‏‌های تبدیل متن ادبی به درام، بررسی نمونه‌‏های موفق از آثار اقتباسی از مباحث این کارگاه‌ها است.
حوزه هنري

به گزارش خبرگزاری رسا، دوره « اقتباس دراماتیک از قرآن» با حضور اساتید شناخته‌ این رشته از جمله دکتر محمد علی خبری، سید محمد حسین فدایی حسین، محمد رضا آزاد و.... برگزار می‌شود.

 

حضور در نخستین دوره این کارگاه که در سطح مقدماتی و در 3 تا 5 جلسه برگزار خواهد شد، برای عموم علاقمندان آزاد است. اما شرکت در دوره‌های متوسطه و پیشرفته‌ی این کارگاه منوط به قبولی در آزمونی است که در پایان دوره مقدماتی برگزار می‌شود.

 

 مباحثی که در این دوره(مقدماتی) ارائه می‌شود عبارتند از؛ کلیاتی پیرامون ویژگی‏های ادبیات داستانی و ادبیات نمایشی، شباهت‏ها و تفاوت‏ها، سبک‏های نوشتاری در ادبیات داستانی و نمایشی، چگونگی گزینش عناصر دراماتیک از ادبیات، کلیاتی پیرامون اقتباس ادبی و راه‏کارهای آن، شیوه‏‌های تبدیل متن ادبی به درام، بررسی نمونه‌‏های موفق از آثار اقتباسی. 

 

علاقمندان برای نام نویسی در این کارگاه می‌توانند تا تاریخ 25 آبان ماه 1394، از ساعت8 تا 14 با شماره تماس 37731852 تماس حاصل نمایند و یا به واحد آموزش حوزه هنری استان قم به نشانی خیابان شهداء (صفائیه)، کوچه 23، پلاک 8 مراجعه نمایند./843/د101/ف2

 

منبع: روابط عمومی حوزه هنری استان قم 

ارسال نظرات