۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۱
کد خبر: ۳۱۳۴۲۹
آیت الله مهدوی:

از تفکرات برخی مسؤولان نفوذ دیده می‌شود/ پافشاری برای پیاده سازی اصول اسلام از صفات کم نظیر امام راحل بود

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برخی صفات کم نظیر امام خمینی(ره)، گفت: برای شناخت امام خمینی باید ریشه و شاکله تفکر ایشان را شناخت، یقین شاکله و ریشه عقاید و تفکرات امام راحل است، مسؤولی که در غربزندگی کرده است و درس خوانده است تفکرش غربی است و از نظرات و تفکرات آن نفوذ را می‌بینم.
آيت الله سيد ابوالحسن مهدوي امام جمعه موقت اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، شامگاه امروز در نشست مجموعه اندیشه امام خمینی، با بیان این‌که احاطه علمی ما به اندازه درک ما است گفت: جهل مرکب یعنی این‌که ما امام را نمی‌شناسیم و نمی‌دانیم که امام را نشناخته ایم.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیاتی از قران کریم خاطرنشان کرد: هرکسی عملش طبق شاکله اوست، شاکله به معنای عقیده است، یعنی ما اعتقادی داریم و طبق آن اعمال خود را انجام خواهیم داد، قبل از اعمالمان یک شاکله و طرز فکری داریم که سبب و موجب رفتار ما است.

 

برای تغییر رفتار افراد باید شاکله و اعتقاد آنها را تغییر داد

وی با اشاره به اهمیت بحث تعلیم و تربیت تصریح کرد: اگر فشار ما به روی عمل فرزند باشد و تلاش کنیم عملش را اصلاح کند مرتکب عملی غلط شده‌ایم، ما نمی‌توانیم با معلول مبارزه کنیم بدون این‌که علت را تغییر دهیم، هر عملی برمبنای شاکله و اعتقادی است، بهترین روش تربیت اصلاح شاکله و اعتقاد است که این کار بسیار سخت است.

 

آیت الله مهدوی با بیان این‌که زیربنای رفتار انسان به شاکله او و طرز فکر او بازمی‌گردد، اظهار کرد: ما از اعمال و رفتار امام خمینی می‌توانیم به شاکله ایشان پی ببریم و البته هرکدام از ما به اندازه توان و فهم خود می‌توانیم این موضوع را درک کنیم، هرکسی در پس رفتار و اعمال خود شاکله‌ای دارد و افراد با توجه به میزان فهم و درک خود و عظمت آن شاکله می‌توانند به درک آن برسند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که پیش از انقلاب اسلامی کسی فکرش را هم نمی‌کرد انقلاب اسلامی پیروز شود و ریشه طاغوت از کشور کنده شود گفت: متأسفانه ما به خوبی قدر و منزلت ولایت را نمی‌دانیم، ما به سان ماهی درون آب هستیم که درک درستی از شرایط بیرون از آب ندارد.

 

صفات امام خمینی بسیار کم نظیر است

وی در ادامه خاطر نشان کرد: امام خمینی صفاتی داشتند که بسیار کم نظیر است، یکی از این صفات مبارزه با ظلم و استکبار است، این موضوع شاکله‌اش نترسیدن ایشان است، ایشان بدون هیچ ترسی به آمریکا می‌گوید هیچ غلطی نمی‌توانی بکنی، این نترسیدن قابل الگو برداری نیست بلکه باید علت این نترسیدن را درک کنیم که می‌توان از آن الگو گرفت.

 

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به شجاعت امام خمینی تصریح کرد: این‌که امام خمینی قسم می‌خورند من تا به حال نترسیدم نشان از عظمت ایشان و یک شاکله عظیم در پس این نترسی دارد، پافشاری امام برای پیاده سازی اصول اسلام، سکینه و آرامش درونی امام خمینی، رضایتمندی و تسلیم در برابر مشیت الهی، دقت، تعبد و محبت ایشان بسیار کم نظیر و یا حتی بی نظیر است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که حضور امام در عرصه سیاست پرده‌ای انداخته است بر فکر ما که ابعاد اخلاقی و علمی امام را نشناخته‌ایم، اظهار کرد: ایشان در فلسفه سرآمد زمان هستند و در مباحث عرفانی ابتکارات بسیار زیادی دارند، در اصول و فقه نیز ایشان جایگاه علمی بسیار ویژه‌ای دارند.

 

وی ایجاد ریشه و شاکله درونی را لازمه شناخت و تبعیت امام خمینی دانست و خاطرنشان کرد: امروزه برخی مسؤولان دم از ارتباط با دشمن می‌زنند، برخی از آنها شاید علنی نکنند اما زمانی که حتی در معادلات اقتصادی خود دم از دلار می‌زنند نشان می‌دهد شاکله آنها به چه صورت است، وزیری که در غرب درس خوانده است فکرش غربی است و شاکله او غربی شده است.

 

از تفکر برخی مسؤولان نفوذ را می‌بینم

آیت الله مهدوی با اشاره به خطرات نفوذ در شرایط کنونی کشور ابراز کرد: من از تفکر برخی مسؤولان نفوذ را می‌بینم، مسؤولی که در غرب زندگی کرده است و تفکرش غربی است به دنبال رابطه با غرب است، یک مسؤول به سادگی می‌گوید ما برای رابطه با غرب هیچ مانعی نداریم و این شاکله و نوع تفکر برخی مسؤولان را نشان می‌دهد، این مسؤول نمی‌تواند پا جای پای امام خمینی بگذارد.

 

امام جمعه موقت اصفهان در ادامه افزود: امام خمینی برای شهادت فرزند خود گریه نکرد و آن را از الطاف خفیه الهی می‌دانست اما در عزای ائمه معصومین (ع) مانند ابر بهار گریه می‌کردند، باید حقیقت درونی و شاکله امام را بدانیم تا هرکدام به سهم خود به شاکله ایشان پی ببریم، همه اینها به دلیل یقین ایشان است، حرارت درونی امام خمینی یقین است، ایشان به معنای واقعی رحماء بینهم و اشداء علی الکفار بودند و همه اینها ریشه در یقین امام خمینی دارد.

 

وی با بیان این‌که ما به خوبی شخصیت رهبر معظم انقلاب را نمی‌شناسیم، تصریح کرد: کسی که «فی الله» باشد و خدا در درون او بزرگ شده باشد دیگر از کسی نخواهد ترسید، ما می‌خواهیم به این حد برسیم ولی تا زمانی که به باور نرسیم از کسی ترسی نداریم، اگر خداوند را به طور حقیقی باور کنیم اعتقاد ما این خواهد بود که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند./1304/202/ب3

ارسال نظرات