۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۵
کد خبر: ۴۳۰۵۷۷
حجت الاسلام نیازی تشریح کرد؛

تقلب بزرگ بی بی سی در اتهام به امام راحل/ افرادی که علیه فتنه گران موضع نگرفته اند نمی توانند دم از خط امام بزنند

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به سخنان کذب بی بی سی مبنی بر علاقه امام به رابطه به آمریکا گفت: امام راحل در همان زمان علیه این سخن موضع گیری کرد و بارها در سخنان خود آمریکا را ام الفساد و شیطان بزرگ معرفی کرد.
حجت الاسلام نیازی کارشناس مسائل سیاسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد نیازی، کارشناس مسائل سیاسی و رییس اسبق سازمان قضایی نیروهای مسلح شامگاه امروز در نشست بصیرتی سیاسی که در مسجد امام علی(ع) خیابان 19 دی برگزار شد با اشاره به 14 خرداد سالروز رحلت امام خمینی(ره) اظهار داشت: این رحلت حادثه بسیار جانگداز و مصیبت بزرگی برای مستضعفان عالم بود ولی اتفاق مهم دیگری که در همان روز افتاد انتخاب جانشین حضرت امام بود که قبل از این که جنازه امام به خاک سپرده شود رهبر جدید انتخاب شد و این هم از الطاف الهی بود که به خبرگان عنایت کرد که رهبری همانند امام پر صلابت و مقتدر انتخاب شود تا بتواند مسیر انقلاب را به خوبی طی کند.

 

وی با اشاره به سخن امام راحل در وصیت نامه سیاسی الهی خود درباره آسوده خاطر بودن در هنگام مرگ اضافه کرد: برای افراد آن دوران خیلی عجیب بود که امام راحل فرمود «با دلی آرام و قلبی مطمئن و دلی امیدوار به فضل الهی این دنیا را ترک می کنم» چرا که در آن زمان همه نگران انقلاب بودند و این که آیا عاقبت کشور بدون امام خمینی(ره) به کجا می انجامد؛ حال امروز بعد از 27 سال مردم فهمیدند جانشینی برای امام راحل انتخاب شد که انقلاب را به خوبی رهبری کرده و همه توطئه ها فتنه ها را خنثی کرده است که این کار بزرگ و فوق العاده ای است.

 

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: اگر این سخن مرحوم آیت الله بهاءالدینی نبود که فرمود «این سید مورد تأیید من عندالله» است امکان نداشت کسی بتواند این قدر مشکلات را پشت سر بگذارد و انقلاب را پیش ببرد، بنابراین باید شاکر خدا باشیم که در سایه امامت و رهبری ایشان زندگی می کنیم.

 

برای ادامه مسیر امام باید از حرف رهبری تبعیت کنیم

وی با اشاره به بخش هایی از وصیت نامه امام، سخنرانی مقام معظم رهبری در مرقد امام راحل را ناظر به سخنان امام راحل دانست و تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب امروز مطالب مهمی را بیان کردند؛ پیام های ایشان کار قطب نما را ایفا می کند و نشانگر این است که مسیر چطور باید ادامه پیدا کند و مسیر امام برای ادامه نیاز به پیروی از سخنان رهبری دارد؛ نخست آن که ایشان دو سال است در این مراسم توجه و تمرکز روی مسأله انحراف از مسیر انقلاب و تحریف خط امام و راه امام دارد و وقتی ایشان بعد از 27 سال از رحلت امام توصیه به مطالعه وصیت نامه امام می کند برای این است که احساس خطر می کند.

 

حجت الاسلام نیازی با بیان این که برای همه انقلاب ها تحریف و انحراف تدریجی وجود داشته است، ابراز داشت: این تحریف حتی در انقلاب پیامبر اکرم به وجود آمد؛ سقیفه هرچند در ظاهر به پیامبر احترام گذاشت ولی مسیر را منحرف کردند و در دنیای معاصر بیشتر انقلاب ها از جمله فرانسه، الجزایر و روسیه به تدریج از مسیر اصلی خود منحرف شدند ولی در انقلاب اسلامی ما هنوز این اتفاق نیفتاده است؛ امروز رهبری نگران انحراف مسیر انقلاب و خط امام است و برای همین است که در پیام به افتتاحیه مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان همان هشدار ها را تکرار می کند که اگر احساس خطر نمی کرد از خطر نفوذ و وادادگی و اعتماد به آمریکا صحبت نمی کرد.

 

وی ادامه داد: مسائلی که ایشان فرمودند و شیطنتی که رادیو و تلویزیون بی بی سی دیروز انجام داد، همان خطر را ثابت می کند؛ بنابراین بهترین عمل در این زمینه شناخت دشمن است که رهبری معظم در سخنان خود در حرم امام به این مطلب اشاره کردند؛ این که باید دشمن را دشمن بدانیم و به او اعتماد نکنیم، ایشان فرمودند «در مذاکرات هسته ای با شش کشور همه فهمیدید که اعتمادی به آن ها نیست و آن ها به دنبال نفوذ هستند» دشمن همیشه با جنگ به سراغ ما نمی آید گاهی با تملق به میدان می آید همچنانکه تا به حال رییس جمهور آمریکا نامه های زیادی به رهبر معظم انقلاب نوشته است.

 

مقامات آمریکایی مذاکرات را مقدمه حمله نظامی به ایران عنوان کردند

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به این که مذاکرات تجربه خوبی بود و ثابت کرد که آمریکا قابل اعتماد نیست ابراز داشت: مقامات آمریکایی در روزهای گذشته اعلام کردند: ما در مذاکرات هسته ای به این نتیجه رسیدیم که برخورد نظامی با ایران آسان تر شده است؛ آن ها بخشی از دستاوردهای هسته ای ما را تا حد زیادی از بین برده اند و به قول هایی که دادند عمل نکردند.

 

وی افزود: کنگره آمریکا دیروز بیانیه صادر کرد که ایران بزرگترین حامی تروریسم جهانی است چون ایران حامی حزب الله لبنان و مقاومت فلسطین است و در حقوق بشر می گویند ایران به بهایی ها آزادی نمی دهد این نکته بسیار مهم است که این مذاکرات ثابت کرد آمریکا از این راه به دنبال مسائل دیگر است، بنابراین باید دشمن را دشمن بدانیم و به او اعتماد نکنیم؛ رهبری در ارتباط با مذاکره و تعامل با آمریکا فرمودند این ها نمی خواهد مذاکره کنند بلکه به دنبال این هستند که به دنیا ثابت کنند دیدید انقلاب اسلامی و امام راحل، آخر در بغل آمریکا آمدند و این هدف را دنبال می کنند که جمهوری اسلامی که اسوه مظلومان و مستضعفان بود امروز در آغوش ما است.

 

حجت الاسلام نیازی تصریح کرد: در دورانی که وزیر خارجه جمهوری اسلامی با جان کری می گوید و می خندد، مظلومینی که با بمب های آمریکایی تکه تکه می شوند چه برداشتی دارند؟ و چه قضاوتی می کنند؟ چقدر می خواهیم به آمریکا اعتماد کنیم؟.

 

خط امام و خط سازش با آمریکا

وی با بیان این که ما در تقابل با آمریکا با دو خط فکر امام و خط سازش و تعامل مواجه هستیم تشریح کرد: خط امام و رهبری است که مشخص است ولی خط دوم می گوید اگر با آمریکا و کدخدا کنار بیاییم راحت تر هستیم و نباید با آمریکا بد رفتاری کنیم؛ وقتی رییس جمهور ما می گوید 36 سال احساسات دیگر بس است یعنی چه؟

 

حجت الاسلام نیازی بیان داشت: چرا امروز آقای هاشمی با شعار مرگ بر آمریکا مخالفت می کند؟ چون اعتقاد او این است؛ رهبری امروز فرمودند دشمنی آمریکا با ایران توهم نیست؛ شما ببینید همین امروز در آمریکا برای براندازی ایران بودجه تصویب می کنند؛ این خط فکری عقیده دارد باید روابط ایران و آمریکا عادی بشود و حل مشکلات را در رابطه با آمریکا می دانند درحالی که این گونه نیست.

 

وی با بیان این که آقای رفسنجانی چندی پیش بیان کردند که امام راحل هم موافق مرگ بر آمریکا نبوده است، اظهار کرد: در راستای همین مطلب رادیو و تلویزیون بی بی سی دیروز سندی منتشر کرده اند علیه حضرت امام که ایشان معتقد بوده است عادی سازی با آمریکا کلید حلال مشکلات است و امام به دنبال برقراری رابطه با آمریکا بوده است درحالی که امام پیام های صریح برخلاف این مطلب دارد؛ بی بی سی اعلام کرده که سند این موضوع در کتاب خانه دو رییس جمهور آمریکا جان اف کندی و کارتر بوده و از اسناد محرمانه محسوب می شده که فاش شده است.

 

تشریح کذب اسناد بی بی سی فارسی علیه امام راحل

رییس اسبق سازمان قضایی نیروهای مسلح اضافه کرد: در این نامه ها آمده است که امام در سال 42 و 57 به دو رییس جمهور آمریکا می نویسد ما با شما و حضورتان در ایران مشکلی نداریم، شما سخنان ما را نگاه نکنید، آن ها جنبه داخلی داشته و برای ساکت کردن مردم ایران است؛ این دروغ بزرگی است درحالی که خصوصیت امام مبارزه با استکبار است و اگر این را از او بگیریم امام، امام نیست، حتی ابراهیم یزدی در برابر این مطلب تاب نمی آورد و جواب داده است که این کارتر بود که به امام نامه نوشته است و امام جواب داده است و امام فرموده بود ما با ملت آمریکا مشکلی نداریم که بی بی سی به جای ملت کلمه دولت را قرار داده است.

 

وی با بیان این که اصلا این نامه محرمانه نبوده است عنوان داشت: این نامه هم در روزنامه آمریکایی در سال 1947 و در همان سال یعنی سال 42 در روزنامه اطلاعات این مسأله بیان شد؛ در روزنامه اطلاعات گفته بود آیت الله خمینی در مسیر سازش با آمریکا قدم برداشته است که وقتی این سخن را مطرح می کند، امام سریعا موضع گیری می کند.

 

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: از دلایل دیگری که کذب این نامه را تأیید می کند این است که حضرت امام در رابطه با آمریکا تعبیرات سنگینی دارد؛ این امام است که آمریکا را ام الفساد غرب، تروریسم دولتی و شیطان بزرگ معرفی می کند  و می گوید نباید کسی با ظالم و ستمگر رفیق شود؛ امروز هم کسی با مذاکره مخالف نیست ولی دوستی با دشمن حماقت است و امروز هم رهبری فرمودند کسی که اعتماد به دشمن کند سیلی می خورد.

 

حجت الاسلام نیازی با اشاره به کسانی که خود را متصل به امام می دادند و از این راه می خواهند به مقاماتی برسند، خاطرنشان کرد: امام راحل در آخر وصیت نامه خود تاکید کردند که میزان حال فعلی افراد است. در طرف دیگر باید دانست افرادی که خود را منتسب به امام می دادند امروز چه حالی دارند اگر در خط رهبری هستند باید به آن ها احترام گذاشت.

 

کسانی که حتی یکبار علیه فتنه گران سخن نگفته اند خود را منتسب به امام ندانند

وی افزود: برخی افراد خیلی خوب قدسیت امام را حفظ می کنند ولی در عمل از خط امام خارج شده اند؛ امروز رهبری معظم فرمود نباید از ریل انقلاب خارج شویم، هرکجا انقلابی حرکت نکردیم ضربه خوردیم؛ قبول داشتن امام یعنی پذیرفتن خط امام؛ همچنانکه رهبری ده ها بار علیه فتنه گر ها موضع گیری کرده است پس کسانی که یکبار در عمرشان علیه فتنه گران موضع گیری نکرده و سخنی نگفته اند نمی توانند خود را منتسب به امام بدانند.

 

کارشناس مسائل سیاسی در ادامه در پاسخ به سؤال یکی از حاضران مبنی بر این که مجلس جدید را چگونه ارزیابی می کنید، تصریح کرد: افرادی که برای نمایندگی انتخاب شده اند در خط رهبری هستند و در هیأت رییسه هم دو فراکسیون ولایت و امید بیشترین حضور را دارند؛ اکثریت مجلس، رهبری را قبول دارند ولی باید دید در مقام عمل چه می کنند و هرچند خیلی ها امروز از ولایت و رهبری دم می زنند اما بنابر قرآن و روایات باید دید در عمل چه می کنند.

 

وی در بخش پایانی و در پاسخ به سؤالی ضمن تجلیل از شخصیت رهبر معظم انقلاب و مدیریت داهیانه و مدبرانه ایشان، تصریح کرد: هیچ نقطه تاریکی در زندگی رهبر معظم انقلاب وجود ندارد؛ حتی فردی همچون عطاالله مهاجرانی می گوید اگر تمام زندگی رهبری ایران را بگردید یک نقطه خاکستری از زندگی و خانواده او نمی بینید./1330/پ200/ج

 

ارسال نظرات