۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۴۴۴۶۷۵
نماینده طلاب و فضلای استان خوزستان مطرح کرد؛

مجمع نمایندگان حوزه واکسن مقاومت طلاب در برابر نفوذ دشمن

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه اگر هوشیاری اندیشمندان در برابر جبهه دشمن نباشد، طلاب، امیدها و نیروهای بالفعل، گرفتار آفت خواهند شد، گفت: مجمع نمایندگان به گونه‌ای واکسن مقاومت است و به دشمن اجازه نفوذ در تفکرات طلاب را نمی‌دهد.
حجت الاسلام محمدی فخر

حجت الاسلام غلامحسین محمدی فخر، نماینده طلاب و فضلای استان خوزستان در مجمع نمایندگان حوزه علمیه در گفت‏ وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا،یکی از مهم‌ترین اهداف تشکیل مجمع نمایندگان طلاب را ایجاد رابطه بیشتر طلاب و فضلا به عنوان بدنه حوزه و مدیران و مسوؤلان دانست و ابراز کرد: مجمع نمایندگان طلاب به عنوان رابطی بین این دو دغدغه های مدیران و طلاب را به همدیگر انتقال می‌دهد.

امام جمعه جایزان تصریح کرد: مجمع نمایندگان طلاب جمعی از روشنفکران و مدیران ارشد حوزه و اساتید و نخبگان و فعالان است که به جهت پیشرفت حوزه به عنوان بازوی جامعه مدرسین و شورای عالی ایفای نقش می‌کنند.

وی با بیان اینکه حوزه به عنوان مرکز تذکر، اندیشه و اسوه نمونه اسلامی است، افزود: مجمع نمایندگان طلاب و فضلا برای کمک به این اندیشه و هدایت به مسیر مطلوب تشکیل گردیده است.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه اگر هوشیاری اندیشمندان در برابر جبهه دشمن نباشد، طلاب، امیدها و نیروهای بالفعل و پتانسیل قوی حوزه، گرفتار آفت خواهند شد، اظهار داشت: مجمع نمایندگان طلاب به گونه ای واکسینه کننده طلاب است و اجازه نمی‌دهد دشمن در آنها نفوذ کنند و جهت رو به رشد آنها را به نفع خودش تغییر دهد.

طلاب زمین های آماده به کشت

وی نظارت بر پیشرفت تحصیلی طلاب و فضلا را یکی دیگر از وظایف مهم مجمع نمایندگان طلاب دانست و افزود: طلاب جوان مانند زمین کشاورزی آماده بذرکاری و کشت هستند؛ بنابراین اگر اندیشمندان ولایت مدار بذر ولایت و ولایت مداری را در این زمین‌ها نکارند، قطعاً دیگران در این زمین‌های مساعد کشت خواهند کرد.

حجت الاسلام محمدی فخر ایجاد تفکر سیاسی، پیشرفت تحصیلی، تلاش برای رفاه زندگی و ایجاد زمینه تحصیل بدون دغدغه را از دیگر وظایف مجمع نمایندگان طلاب خواند و گفت: در صورتی که طلبه درگیر دغدغه زندگی و مشکلات اجتماعی باشد، نمی‌تواند در عرصه تحصیلات پیشرفت زیادی داشته باشد.

نماینده طلاب و فضلای استان خوزستان خاطرنشان کرد: مدیریت جامعه مدرسین، شورای عالی و مدیریت جدید حوزه به فکر رفع دغدغه‌ها و مشکلات طلاب باشند و برای پیشرفت طلاب راه را مسطح و بستر سازی کنند تا طلبه نتیجه مطلوبی در تحصیل خود کسب کند.

وی در پایان گفت: حوزه علمیه باید یک حوزه بالنده پرجوش و پرتلاش باشد و برای رفع مشکلات دینی، مذهبی، فقهی و مشکلات نظام تلاش بیشتری کند./875/ت302/ی

خبرنگار:علی شمس

ارسال نظرات