۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۴۴۷۱۸۷
حجت الاسلام والمسلمین قریشی:

مدیران و مسؤولان موظف به اجرای احکام اسلامی هستند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به وظیفه مدیران و مسؤولان نظام اسلامی در جاری کردن احکام اسلامی در جامعه، گفت: وظیفه مدیران اسلامی است که احکام الهی و بایدها و نباید های دینی را اجرایی کنند.
امام جمعه ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی صبح امروز در جشنواره شهید رجائی که با حضور مدیران دستگاههای اجرایی در سالن شهید عطایی استانداری برگزار شد، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، اظهار داشت: مدیران و مسؤولان برای انجام بهتر مسؤولیت ها باید آمادگی لازم کسب کنند.

وی افزود: به دوش کشیدن بار سنگین مسؤولیت ها نیازمند آمادگی روحی است که بر اساس تأکید خداوند در قرآن به پیامبر اکرم (ص) فقط با شب زنده داری، ارتباط با خداوند و راز و نیاز به دست می آید.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه تنها راه کسب معنویت، توجه قلبی به خدا و ذکر و یاد او است، گفت: کسانی که فکر می کنند جزء قرب الهی و توجه به احدیت می توانند قلب را از گناه صاف کرده و به معنویت برسند، در اشتباه هستند.

وی در ادامه با اشاره به وظیفه مدیران و مسؤولان نظام اسلامی در جاری کردن احکام اسلامی در جامعه، خاطرنشان کرد: وظیفه مدیران اسلامی است که احکام الهی، بایدها و نبایدهای دینی را اجرایی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی تقوای الهی را تنها راه نجات بشری عنوان کرد و گفت: افرادی متقی اطاعت الهی را به اطاعت از دیگران ترجیح می دهند.

وی با بیان اینکه لازمه موفقیت در امور و رسیدن به رستگاری تبعیت از دستورات الهی است، تصریح کرد: مدیران و مسؤولان وظیفه دارند در حیطه مسؤولیت های خود احکام الهی را اجرایی کنند؛ اگر حدود و احکام الهی رعایت نشود باید به فکر چاره بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به آیاتی از سوره نساء، گفت: احکام الهی مرزهای خدا است، بنابراین نباید با رفتار و عمل خود این حریم ها و مرزها را شکست.

ناصر حضرتی پر، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه  گفت: فرآیند ارزیابی دستگاههای اجرایی در دو مرحله و با محوریت فرمایشات رهبری، تدابیر دولت تدبیر و امید و پیگیری اهداف استان از بهمن ماه سال گذشته آغاز شده بود.

وی اظهار داشت: براساس ارزیابی کارشناسان در دو مرحله، ادارات کل ثبت اسناد و املاک، آموزش و پرورش و شرکت آب و فاضلاب شهری استان به عنوان سه دستگاه برتر جشنواره شهید رجایی آذربایجان غربی انتخاب شد.

گفتنی است، جشنواره شهید رجایی آذربایجان غربی با هدف معرفی و تجلیل از دستگاههای اجرایی برتر استان پیش از ظهر امروز در سالن جلسات استانداری آذربایجان غربی برگزار شد./936/202/ب2

ارسال نظرات