۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۴۵۱۵۰۰
آیت الله مجتهد شبستری:

معنویت عامل ترقی علمی دانش آموزان است

امام جمعه تبریز گفت: وقت شناسی و منظم بودن در برنامه‌های زندگی از جمله تأثیرات نماز در زندگی است، به تجربه ثابت شده که دانش آموزانی که از معنویت بالایی برخوردار هستند از لحاظ نمرات درسی هم رتبه‌های مقبولی کسب می‌کنند.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ظهر امروز در آیین نواختن زنگ نماز در دبیرستان دخترانه عفتیه تبریز، نماز را عامل معنویت و ترقی علمی برای دانش آموزان دانست و اظهار داشت: دانش آموزانی که از معنویت بالاتری برخوردارند پیشرفت علمی آنها نسبت به دیگر دانش آموزان بیشتر است.

وی با بیان اینکه هر دانش آموزی که به نماز اهمیت دهد، معنویت و ترقی علمی او قابل توجه خواهد بود، ابراز داشت: در میان فرایض دینی، مهم‌ترین فریضه در حقیقت نماز است، خداوند متعال در قرآن کریم در آیات متعدد به نماز تأکید کرده است و این نشان از اهمیت و جایگاه ویژه نماز است.

امام جمعه تبریز نماز را عامل عاقبت بخیری در دنیا و آخرت و سبب آرامش خاطر و آرامش قلوب دانست و تصریح کرد: نبود معنویت و اخلاق عامل بسیاری از آسیبهای اجتماعی در جامعه می شود و نتایج جبران ناپذیر و تبعات بدی را متوجه یک جامعه می کند، از این رو باید معنویت در جامعه مورد توجه باشد.

وی با اشاره عدم وجود معنویت در کشورهای توسعه یافته، اظهار داشت: وقوع خودکشیها و جنایات در کشورهای به اصطلاح مترقی نشانگر این است که این کشورها نه تنها در کنار توسعه، معنویاتشان پیشرفتی نکرده بلکه عقبگرد فراوانی داشتند و از این رو دچار آسیبهای مختلف اجتماعی شده اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری یکی از آسیبهای نبود معنویت در جامعه را گسترش امراض روانی در یک اجتماع دانست و ادامه داد: با وجود اینکه امراض جسمی و عفونی در این کشورها کمتر دیده می‌شود ولی جامعه متحمل امراض روانی فراوانی است که این مهم به دلیل عدم وجود معنویت در جامعه است.

وی با اشاره به اهمیت نقش نماز در زندگی دنیوی انسان، تصریح کرد: وقت شناسی و منظم بودن در برنامه‌های زندگی از جمله تأثیرات نماز در زندگی است، به تجربه ثابت شده که دانش آموزانی که از معنویت بالایی برخوردار هستند از لحاظ نمرات درسی هم رتبه‌های مقبولی کسب می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی وجود 50 مدرسه در مورد مشاوره نماز و حجاب را مثبت ارزیابی کرد و گفت: آموزش و پرورش در مورد اهمیت حجاب و نماز اقدامات ارزشمندی انجام داده است و لازم است این اقدامات روز به روز بیشتر شود تا شاهد دانش آموزان مؤمن و درس خوان باشیم./۸۵۴/203/ب2

ارسال نظرات