۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۴۵۶۰۲۶
نایب رییس اول مجمع نمایندگان طلاب قم:

نقش مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه تبیینی است

حجت الاسلام سعیدی با بیان اینکه براساس فرمایش رهبر معظم انقلاب، نقش مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه تبیینی است، حفظ حوزه انقلابی را از اساسی ترین وظایف این مجمع عنوان کرد.
محمد سعیدی

حجت الاسلام محمد سعیدی، نایب رییس اول مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه نقش مجمع نمایندگان طلاب تبیینی است، ابراز داشت: در دیدار مجمع نمایندگان حوزه های علمیه با رهبر معظم انقلاب و همچنین با مراجع معظم تقلید اتفاق نظر بر این بود که نقش مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه نقشی تبیینی است؛ در واقع اساسی‌ترین کار هم برای مجمع نمایندگان حوزه های علمیه همین است.

وی ادامه داد: در کنار این مجمع نمایندگان حوزه های علمیه نقش یک پارلمان کم رنگ را در حوزه دارد به این معنا که جلسات مجمع نمایندگان حوزه های علمیه عمومی است کمیسیون‌هایی دارد که در آنها به تناسب تخصص هر کمیسیون موضوع‌های مطرح می‌شود و مسائل آموزشی، تهذیبی، اجتماعی، سیاسی و پذیرشی در کمیسیون‌های مختلف مطرح و بحث می‌شود.

عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه با بیان اینکه مجمع نمایندگان حوزه های علمیه بازویی برای حوزه است، اظهار داشت: مراجع معظم تقلید، شورای عالی و جامعه محترم مدرسین تاکید بر این دارند که مجمع نمایندگان حوزه های علمیه باید در مسائل جاری حوزه نقش داشته باشد.

حجت الاسلام سعیدی عنوان کرد: یک اتفاق بسیار مهمی در پایان سال 94 اتفاق افتاد که دیدار مجمع نمایندگان حوزه های علمیه با رهبر معظم انقلاب بود، رهبر معظم انقلاب در این دیدار فرمودند که نقش مجمع نمایندگان حوزه های علمیه نقش تبیین است و مجمع نمایندگان حوزه در راستای دفاع از حوزه انقلابی باید به وظایف خود عمل کند.

نایب رییس اول مجمع نمایندگان طلاب قم افزود: یکی از اساسی‌ترین وظایفی که رهبر معظم انقلاب بر دوش مجمع نمایندگان حوزه های علمیه گذاشته‌اند این است که مجمع نمایندگان حوزه های علمیه حوزه انقلابی را حفظ دارد، در این رابطه تلاش‌های صورت گرفت و سه نشست در اوایل سال 95 برگزار شد.

وی نقش دیگر مجمع نمایندگان حوزه های علمیه را ارتباط با بدنه حوزه دانست و گفت: هر نماینده به لحاظ طلاب حوزه انتخابی خود بایستی فعالیت‌های در راستای کم کردن و رفع حجم مشکلات طلبه‌ها انجام دهد و مسائل مربوط به حوزه تبلیغ و مکان‌های تبلیغی و مسائل خانوادگی را رصد کند./875/ت302/ی

 

ارسال نظرات