۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۴۵۸۰۰۷
سردار جلالی:

امروز با طیف وسیعی از تهدیدات ترکیبی مواجهیم

رییس سازمان پدافندغیر عامل تاکید کرد که امروز با طیف وسیعی از تهدیدات ترکیبی مواجه هستیم و ما با دقت این تهدیدات را رصد و کنترل می کنیم.
سردار جلالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار غلامرضا جلالی رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران با بیان این در ماه محرم رموز بسیار نهفته است، گفت: محرم ماه عاشورا و عاشورا روز مقاومت و پیروزی خون بر شمشیر است.

وی با اشاره به پیام و درس های محرم افزود: محرم یک پیام همیشگی دارد که عبارت از مبارزه با ظلم و ستم است، ایثارگری و فداکاری برای اسلام و مبارزه با بدعت در دین از دیگر پیام ها به شمار می رود، فرهنگ عاشورا فرهنگ دفاع از دین پیامبر و مبارزه با دشمن است.

سردار جلالی با بیان این که برای پیروزی در انقلاب و دفاع مقدس و حتی غلبه بر فتنه از فرهنگ عاشورا استفاده کردیم، اظهار داشت: زمانی که فتنه گران در روز عاشورا جسارت کردند با بهره گیری از فرهنگ عاشورا این فتنه خاموش شد.

وی ادامه داد: پیام محرم به دشمنان این است که مردم همواره آماده دفاع از دین خود هستند و صف بندی بین حق و باطل دارد، حکومت اسلامی به عنوان نظام حق و هرکه در برابر آن قرار بگیرد به عنوان باطل شناخته می شود این صف بندی پیام محرم است، هرکس در برابر نظام اسلامی قرار گیرد بر اساس جبر تاریخی همراه یزید و باطل خواهد بود.

رییس سازمان پدافند غیر عامل با بیان این که فرهنگ عاشورا فرهنگ مقاومت و دفاع است، ابراز داشت: پدافند غیر عامل به معنای دفاع و مقاومت در برابر دشمن است، پدافند غیرعامل به معنای صیانت از مردم در برابر تهدیدهای گوناگون است.

وی عنوان کرد: امروز چهاردمین سالگرد سازمان پدافندغیر عامل به فرمان مقام معظم رهبری است که در 8 آبان سال 82 تشکیل شد، در اجرایی کردن این فرمان تلاش ها و اقدامات بسیار خوبی انجام شده است، پدافند غیر عامل به عنوان عالی ترین هدف خود حفاظت، حراست و صیانت از مردم را در دستور کار خود دارد.

سردار جلالی خاطرنشان کرد: تعریف مقام معظم رهبری از پدافند غیر عامل مصون سازی کشور و مصون سازی جامعه و مصون سازی پیکره کشور در برابر هر نوع تهدید است، ایشان فرمودند اگر پدافند غیرعامل خوب اقدام کند اثری از اقدامات دشمن دیده نخواهد شد.

وی اضافه کرد: کار این پدافند بی اثرسازی تهدیدات دشمن در کشور است، سازمان پدافند غیر عامل به عنوان چشمی بیدار باید همواره تهدیدات متوجه کشور را رصد کرده و نسبت به آن هشدار دهد، ما تهدیدات علیه کشور را به صورت جدی و دقیق کنترل می کنیم.

رییس سازمان پدافند غیر عامل با بیان این که این سازمان اجرایی نبوده بلکه حاکمیتی به شمار می رود، گفت: سازمان پدافند غیر عامل با تشخیص مؤلفه های تهدید در حوزه های گوناگون تلاش می کند که با هماهنگی دستگاه های اجرایی و راهبری آن ها  و با ارائه خدمات مشاوره ای و به تصمیم رساندن مسؤولان نسبت به شناخت تهدید و راه حل مقابله با آن فعالیت کند تا رویکرد تخصصی استحکام سازی نظام مقدس جمهوری اسلامی از دورن را دنبال کند.

وی افزود: شهرک های موشکی گوشه ای از اقدامات ما در عرصه دفاعی است، ما در همه لایه های دفاع زمینی، موشکی، دریایی و پدافند هوایی اقدامات بسیار اساسی برای مصون سازی کشور و بخش دفاع در برابر تهدیدات انجام شده است.

سردار جلالی با بیان این که اگر امروز دشمن گزینه نظامی را در محاسبات خود حذف می کند ناشی از قدرت تولید شده از قدرت دفاعی و مکمل پدافند غیر عامل است، اظهارداشت: این که دشمن احساس می کند قدرت موشکی ما در هر شرایط تهدید می تواند اهداف مورد نظر را بزند کاملا می تواند قدرت پاسخگویی به دشمن را ارائه کند.

وی با اشاره به بخش های مربوط به حوزه غیر نظامی ادامه داد: مرکز فردو در حوزه هسته ای، مرکزUCF در اصفهان، مرکز نطنر و بقیه مراکزی که در این زمینه مستحکم سازی و قوی شدند بخشی از کارکردهای پدافند غیر عامل است، قدرت دفاعی امروز ما کاملا می تواند در مکمل بخش پدافندی در بخش نظامی و دفاعی و غیر نظامی پیم بازدارندگی، صلح و امنیت پایدار را به کشور بدهد در هر محاسبه ای که دشمنان انجام می دهند توانایی مقابله وجود دارد.

رییس سازمان پدافند غیر عامل با بیان این که امروز لبخند قدرت آمیز دستگاه دیپلماسی با پشتوانه قدرت دفاعی است، ابراز داشت: با همین پشتوانه است که می تواند با دنیا مقابله، معامله یا صحبت کند، این که امروز 5 کشور قدرت برتر دنیا می نشینند و با ما توافق می کنند بخشی از قدرت تولید شده در بخش دفاعی کشور است.

وی عنوان کرد: امروز با طیف جدیدی از تهدید مواجه هستیم، طیف جدید از تهدید ترکیبی بین حوزه های مؤلفه های نرم و مؤلفه های امنیتی و سخت است که تهدیدات ترکیبی نام دارد و می تواند د قالب استراتژی های مشخص علیه حوزه های گوناگون به کار برود از این رو هوشیاری در بخش های محتلف بسیار مهم است؛ امروز مهم ترین مؤلفه قدرت ما قدرت نرم است که محور اساسی آن رهبری است هم شخصا و هم جایگاها به عنوان ولی فقیه.

سردار جلالی خاطرنشان کرد: ما در کنار رهبری موضوع دین و مذهب تشیع را به عنوان قدرت نرم داریم و دنبال می کنیم، پیام پدافندغیر عامل شناخت مؤلفه های قدرت ملی است، باید بدانیم کدام مؤلفه برای کشور قدرت آفرین است و چرا دشمن بر مؤلفه ای به نام رهبری تأکید دارد و تهدیدات خود را دنبال می کند، این مؤلفه باید حفاظت و صیانت شود و هشدارهای رهبری را باید سرلوحه کار خود قرار دهیم./1323/پ202/ج

ارسال نظرات