۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۴۷۱۲۶۴
استاد حوزه علمیه مطرح کرد؛

هواپرستی مادر پیدایش فتنه ها

حجت‌الاسلام سلیمانی تبار با بیان این که روحیه انقلابی در حوزه‌های علمیه کمرنگ شده است، گفت: تمام مشکلات را می‌شود در این جمله امام علی(ع) خلاصه کرد که مادر پیدایش تمام فتنه‌ها هواپرستی است و حتی برخی از بزرگان دچار هواپرستی می‌شوند و باعث می‌شود راهی که باید بروند را نروند.
حجت الاسلام سلیمانی اردهالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مهدی سلیمانی تبار، استاد حوزه علمیه قم، امروز در نشست تحلیل سیاست داخلی و بین‌المللی ایران که در مدرس صاحب‌الزمان(عج) حوزه علمیه قم برگزار شد با بیان این که وظیفه روحانیت آگاهی بخشی به جامعه است، ابراز داشت: روحانیت به وظیفه خود درست عمل نمی‌کنند و این یا ناشی از عدم شناخت وظیفه یا عدم عمل به وظیفه است.

وی با بیان این که این نظام با عظمت و با اقتدار آن‌چنان که باید در داخل خوب عمل نمی‌کند، افزود: ما امروز در جهان با عزت و اقتدار هستیم و مسائل امنیتی و قدرت بین‌المللی ایران بسیار بالا است ولی در داخل آن روحیه انقلاب در حوزه علمیه کمتر مشاهده می‌شود و باید آسیب‌شناسی شود و وظیفه خود را بشناسیم و به آن عمل کنیم.

حجت‌الاسلام سلیمانی تبار خاطرنشان کرد: تمام مشکلات را می‌شود در این جمله امام علی(ع) خلاصه کرد که مادر پیدایش تمام فتنه‌ها هواپرستی و تبعیت از هوای نفس است و حتی برخی از بزرگان دچار هواپرستی می‌شوند و باعث می‌شود راهی که باید بروند را نروند.

وی با اشاره به جریانی که در زمان ورود احمد بن موسی(ع) به ایران روی داد، اظهار داشت: وقتی ایشان وارد ایران شد مردم دور ایشان را گرفتند و شعارهایی دادند که ایشان ولیّ و امام است و تبعیت از ایشان واجب است؛ ولی شاه چراغ همان جا فرمودند که من ولیّ و امام شما نیستم و امام شما برادرم علی ابن موسی‌الرضا(ع) است و باید به سراغ او بروید و مردم را از خود نفی کرد و جهل زدایی کرد.

امام‌جمعه مشهد اردهال با بیان این که الآن برخی از خواص در ایران به جای جهل زدایی و دعوت به قبول ولایت فقیه مردم را به خود دعوت می‌کنند، تصریح کرد: برادر امام رضا(ع) به نام زید ادعای امامت کرد و امام رضا(ع) او را نهی کردند از این که مردم را به خود دعوت کند؛ اینجا فرق میان خواص روشن می‌شود که یک برادر مردم را از خود نهی می‌کند و یک برادر مردم را به خود دعوت می‌کند.

وی افزود: اگر همین قصه در نظام ما حل شود و نخبگان وظیفه خود را بشناسند و به جای دعوت به خود دعوت به اهل کنند و مردم هم دنبال اهل بروند خیلی از مشکلات حل خواهد شد./843/پ202/س

ارسال نظرات