۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۴۷۶۰۶۱
فرمانده سپاه عاشورا:

حفظ ارزشهای دفاع مقدس همتی زینبی می طلبد

کریمیان گفت: شهدا کار حسینی کردند و وظیفه ما نیز کار زینبی است تا ارزشهای شهدایی در جامعه حفظ و تداوم یابد، شهدا با فدا کردن جان خود به دنبال حفظ اسلام و آرمانهای امام ارحل رفتند، ما نیز وظیفه داریم پیام شهدا را به نسلهای امروز و آیندگان برسانیم.
سردار کریمیان، فرمانده سپاه عاشورا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، غلام عسکر کریمیان فرمانده سپاه عاشورا پیش از ظهر امروز در آیین رونمایی دو کتاب دفاع مقدس با تأکید بر تداوم در مسیر امام و شهداء، اظهار داشت: امروز دشمنان به دنبال آن هستند که جوانان و نسل امروز جامعه را از دفاع مقدس و ارزشهای انقلاب دور کنند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند که زنده نگه داشتن یاد شهدا، کمتر از شهادت نیست، گفت: لازم است با نویسندگی، کار فرهنگی به اشاعه فرهنگ جهاد و دفاع مقدس کمک کرد و رسالت خود را در قبال شهدا و امام راحل انجام دهیم و راه شهدا را تداوم بخشیم.

کریمیان خاطرنشان کرد: شهدا کار حسینی کردند و وظیفه ما نیز کار زینبی است تا ارزشهای شهدایی در جامعه حفظ و تداوم یابد، اگر زینبی نباشیم یزیدی خواهیم بود، شهدا با فدا کردن جان خود به دنبال حفظ اسلام و آرمانهای امام ارحل رفتند، ما نیز وظیفه داریم پیام شهدا را به نسلهای امروز و آیندگان برسانیم.

وی با بیان اینکه اگر زینب(س) و آن خطبه های نورانیش نبود به طور حتم حادثه کربلا و پیام عاشورا پس از 1400 سال یا فراموش می شد و یا اینگونه شفاف، روشن و روشنگر نبود، تصریح کرد: کار بنیاد شهید و نویسندگان ادبیات دفاع مقدس از جنس کار و رسالت زینبی است و باید تداوم یابد.

فرمانده سپاه عاشورا ابراز داشت: ناگفته های بسیاری از دوران دفاع مقدس وجود دارد که به جهت غفلت مسؤولان در حال از میان رفتن است، امروز ما نتوانسته ایم آنچنان که باید پیام شهدا و مادران شهدا را ثبت کنیم، برای ترویج فرهنگ شهادت نیازمند روحیه جهادی هستیم.

وی با بیان اینکه به نقل از بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کمتر از 30 درصد پدر و مادر شهدا زنده هستند، گفت: باید تا فرصتها از دست نرفته است پیام و بیانات آنها را ثبت و ضبط کرد و با روحیه جهادی در این مسیر قدم گذاشت تا این گنجینه های ارزشمند از میان نروند.

بنابر این گزارش در خانه فرهنگ تبریز و با حضور جمع زیادی از نویسندگان و مسؤولان استانی، از دو کتاب های «مسافر سر آسیاب» نوشته داود خدایی و «آموزگار حماسه» نوشته منوچهر نظمی که به ترتیب به زندگی شهیدان نریمان همتی و پیرسمساری می پردازد رونمایی شد./854/202/ب2

ارسال نظرات