۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۲
کد خبر: ۴۹۰۳۵۸
استاد حوزه علیمه قم:

رجب ماه بارش رحمت الهی است

استاد حوزه علیمه قم با اشاره به اینکه ماه رجب در شرع مقدس تنها ماهی است که در روز قیامت در مورد آن پرسیده می شود، گفت: رجب ماه بارش رحمت الهی است.
ماه رجب

  به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام قدرتی، بعد از ظهر امروز در آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه ماه رجب یکی از ماه های با ارزش است به گونه ای که خدواند حتی در این ماه جنگ با مشرکان را حرام کرده است، گفت: با وجود ارزشمندی ماه رجب ما شاهد کشتار مردم یمن و سوریه به دست عده ای هستیم که خود را خادم حرمین شریفین می خوانند ولی در عمل حرمت ماه رجب را شکسته و ارزش آن را زیر پا می گذارند.

وی با اشاره به اینکه انسان همیشه نمی تواند روی زمین گام بردارد بلکه روزی به زیر زمین منتقل می شود، افزود: یکی از نداهایی که در روز قیامت بلند می شود این است که «این الرجبیون یعنی رجبیون کجایند» و در شرع مقدس اسلام ماه رجب تنها ماهی است که در روز قیامت در مورد آن از مسلمانان پرسیده و باز خواست می شود.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: ماه رجب دارای نام های بسیاری است که  دو نام از این نام ها «رجب الاصب» و «رجب الاصم» که پیامبر(ص) در این مورد می فرمایند که«ماه رجب را اصبّ نامیده‌اند چون در این ماه رحمت الهی بر امت من فرو می‌ریزد و ماه اصم می‌گویند چون در این ماه از جنگ با مشرکان نهی شده است و خداوند بعضی از اعمال بندگان را نادیده و نشنیده می گیرد».

حجت الاسلام قدرتی ادامه داد: رجب ماه بارش رحمت الهی است و خداوند در این ماه رحمت خود را بر بندگان می فرستد و از عالم ملکوت بر بندگان رحمت فرستاده می شود و در عالم ماده گناهان آنها از سوی خداوند مورد بخشش قرار داده می شود؛ بنابراین رجب ماه ریزش گناهان بندگان به لطف و رحمت پروردگار است.

وی افزود: خداوند در ماه رجب بعضی از گناهان بندگان را نادیده و نشنیده می گیرد و اگر این فرهنگ یعنی نادیده گرفتن و نشنیده گرفتن بعضی از کارها و اعمال اطرافیان در زندگی خانوادگی و جمعی نادیده گرفته شود موجب بسیاری از برکات خواهد بود و بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به حدیثی از امام جواد(ع) گفت: امام جواد می فرمایند که روزی می آید که آن روز قیامت است و انسان را در آن روز با نام، لباس، ثروت و موقعبت شغلی مورد خطاب قرار نمی دهند و در این روز هرکس را با امام او می خوانند و در این عالم دو امام بیشتر وجود ندارد که یکی امام نور و دیگری امام نار است.

وی افزود: امام نار انسان را دعوت به معصیت کرده و امام نور انسان را دعوت به خدا پرستی می کند و اگر انسان در مسیر امام نور قرار بگیرد در سیر بندگی خداوند وارد می شود.

حجت الاسلام قدرتی یادآور شد: با توجه به اینکه در روز قیامت هر کسی را با امام او مورد خطاب قرار می دهند بنابراین اگر ما هم ادعای پیروی از ائمه معصوم(ع) را داریم باید در مسیر آنها قرار گرفته و مانند آنها عمل کنیم تا بتوانیم در قیامت ادعای همراهی با امام نور را داشته باشیم./968/پ202/ی

 

ارسال نظرات