۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۰
کد خبر: ۴۹۰۶۸۳

گناه انسان را در مسیر شیطان قرار می دهد

استاد حوزه علمیه خواهران گفت: هر کس که فضیلت ماه رجب را دریابد به بهشت بی انتهای خداوند و نعمات ابدی آن وارد می شود.
رجب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم احمد پور، سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) امروز در رواق حضرت خدیجه(س) با بیان این که انسان برای اینکه از گناه دور شود باید تمرین بندگی کند، گفت: برای دور شدن از گناه کافی است که انسان سه روز از انجام یک گناه خودداری کند و زمانی که فرد در این مدت از گناه خودداری کرد، پرهیز از گناه مانند یک ملکه در ذهن او جای گرفته و به صورت ناخودآگاه از انجام گناه دور می شود.

وی با اشاره به این که گناه انسان را از مسیر بندگی خدا دور کرده و او را در مسیر شیطان قرار می دهد، افزود: اگر می خواهیم عمری طولانی و پر برکت داشته باشیم باید به شدت از گناه پرهیز کنیم زیرا هیچ چیز مانند گناه عمر انسان را کوتاه نمی کند.

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: خداوند در سال چند ماه را به صورت ویژه قرار داده است تا در این ماه بندگان دست از گناه شسته و در مسیر عصمت و پاکی قرار گیرند که یکی از این ماه ها، ماه رجب است.

احمد پور ماه رجب را یکی از ماه های با فضیلت برای مؤمنان عنوان کرد و گفت: هر کس که فضیلت ماه رجب را دریابد به بهشت بی انتهای خداوند و نعمات ابدی آن وارد می شود.

وی افزود: رجب ماه آمادگی و دوری از گناه است و خداوند در این ماه بندگان خود را مورد مغفرت قرار می دهد به همین دلیل یکی از مهم ترین ذکرهای این ماه استغفار و توبه از گناه بوده و علت نامگذاری ماه رجب به رجب الاصب نیز همین موضوع است.

استاد حوزه علمیه خواهران ادامه داد: ماه رجب ماه تمرین برای گناه نکردن است و تنها کسی که فضیلت ماه رجب و شعبان را درک کند می تواند وارد ماه رمضان شده و فضیلت این ماه بسیار عزیز را دریابد.

احمد پور ماه رمضان را ماه رسیدن به بندگی خداوند عنوان کرد و یادآور شد: رمضان ماه آمادگی نیست بلکه رمضان ماه رسیدن به بندگی خداوند است؛ بنابراین برای ورود به رمضان باید از فضایل ماه رجب و شعبان استفاده کرد./968/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات