۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۵۱۰۰۳۳

چند خبر کوتاه از استان ایلام

پرداخت ۲۷۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به سیل‌زدگان ایلام، کشته شدن ۴ نفر در پی درگیری در شهرستان ملکشاهی و بالاتر بودن از میانگین کشوری در ایلام از مهمترین عناوین خبری این استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در ایلام، مرتضی سلیمی، رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر کشور، نیز در  نشست شورای مدیریت بحران استان ایلام، بابیان اینکه ایران یکی از ۱۰ کشور حادثه‌خیز دنیاست، ابراز کرد: یکی از ارکان مهم در راستای مقابله با آسیب‌های بلایای طبیعی در کشور اقدامات پیشگیرانه است.

مرتضی سلیمی، یادآور شد: باید با نگاه پیشگیرانه باید حوادث را مدیریت کرد و بر همین اساس بر پایه رصد حوادث طبیعی 5 سال اخیر، یک برنامه عملیاتی ماندگار برای تحلیل حوادث تهیه‌شده است که به‌زودی برای اجرا به استان‌های مختلف ابلاغ می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های مهم این سازمان، تأمین بالگرد امدادی هلال‌احمر برای استقرار در استان‌های مختلف کشور است، یادآور شد: تمهیدات لازم برای استقرار بالگرد امدادی این سازمان در استان ایلام فراهم‌شده و تا نیمه دوم سال جاری این امر در استان انجام خواهد شد.

سلیمی در ادامه بر واگذاری مسؤولیت کمیته اسکان ستاد اربعین حسینی به سازمان جمعیت هلال‌احمر تأکید و خاطرنشان کرد: این جمیعت دارای امکانات لازم در این زمینه هست و از اقلام 22 گانه موردنیاز پشتیبانی و لجستیکی و همچنین نیروی انسانی لازم برخوردار است.

گفتنی است، اعضای شورای مدیریت بحران استان ازجمله معاون امور عمرانی استانداری ایلام، مدیرکل بحران استانداری و مدیرکل منابع طبیعی استان ایلام در راستای برنامه‌های مختلف این ستاد و همچنین زمینه‌های لازم برای استقرار بالگرد امدادی هلال‌احمر باهم بحث و تبادل‌نظر کردند.

درگیری در ملکشاهی ۴ کشته بر جای گذاشت

درگیری و تیراندازی در شهرستان ملکشاهی استان ایلام ۴ کشته بر جای گذاشت، در جریان این حادثه که به دلیل اختلافات خانوادگی صبح امروز جمعه رخ داد، متاسفانه اعضای ۵ نفره خانواده ای مورد حمله قرار گرفتند که طی آن ۴ نفر کشته و یک نفر هم زخمی شد.

نیروی انتظامی بلافاصله در محل حادثه حاضر شده و تحقیقات خود را آغاز کرده است. حال زخمی حادثه نیز وخیم گزارش شده است. پلیس استان ایلام نیز وقوع این درگیری را تایید و از پیگیری این حادثه خبر داده است.

مصرف آب در ایلام از میانگین کشوری بالاتر است

داراب بیرنوندی، مدیر کل آب و فاضلاب استان ایلام،  در گفت وگو با رسانه ها در ایلام اظهار داشت: سرانه مصرف آب به ازای هر نفر در ایلام ۲۶۰ لیتر بوده که این میزان نسبت به میانگین کشوری و متعارف ۱۵۰ لیتر بیشتر است.

وی ادامه داد: متوسط مصرف خانگی آب شرب در استان ایلام ماهانه ۱۷ متر مکعب است. ایلامی ها نسبت به متوسط کشوری حدود ۱۳ درصد بیشتر آب مصرف می کنند.

بیرانوندی تصریح کرد: شهر موسیان با ۲۳مترمکعب مصرف آب شرب در ماه بیشترین مصرف و میمه دهلران با ۱۴.۷ مترمکعب در ماه کمترین مصرف را داشته اند.

وی افزود: در بین مراکز شهرستان ها، آبدانان با ۱۹.۳ متر مکعب مصرف آب شرب بالاترین و مهران با ۱۵.۶ متر مکعب کمترین مصرف ماهانه را داشته اند.

بیرنوندی با اشاره به این که انشعابات غیرمجاز آب یکی از چالش‌های پیش روی شرکت آب و فاضلاب است، گفت: متأسفانه کسانی که به صورت غیرمجاز از شبکه آب شهر استفاده می‌کنند ضمن ایجاد مشکلات بهداشتی در شبکه، در خدمت رسانی به مردم نیز اخلال به وجود می‌آورند.

وی با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب استان نسبت به هدروی و استفاده غیرمجاز آب شرب حساسیت ویژه‌ای دارد، بیان کرد:خسارات مستقیم و غیر مستقیم ناشی از اینگونه انشعابات باعث شده که طی سال های اخیر شرکت آب و فاضلاب استان نگاه ویژه ای به این موضوع داشته و برخورد با عاملین اینگونه انشعابات را با انسجام بیشتری مورد پیگیری قرار دهد./۸۷۹/۳۰۳/ب2

ارسال نظرات