۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۵۲۷۲۹۷
نماینده ولی‌فقیه در نجف‌آباد:

بزرگ‌ترین تکلیف والدین تربیت صحیح فرزندان است

نماینده ولی‌فقیه در نجف‌آباد والدین را اصلی‌ترین عامل تربیت حسینی بیان کرد و گفت: بزرگ‌ترین تکلیف در هر عصر و زمانی برای والدین، تربیت فرزندان بوده و قیمتی‌ترین بهایی که به انسان در این عالم داده می‌شود، تربیت است.
حجت الاسلام حسناتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت‌الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه نجف‌آباد، پیش از ظهر امروز در مراسم جهانی شیرخوارگان حسینی که در حسینیه فاطمه‌الزهرا نجف‌آباد با حضور بیش از 5هزار عاشق اهل‌بیت برگزار شد، گفت: عاشورا یک تاریخ نیست بلکه مسیر بشریت است کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا.

وی قرآن و عترت را دو ابزار اصلی برای عزت، شرف و کرامت انسان برشمرد و افزود: هر کجا امت اسلام و بشریت این دو سرمایه را شناخت و به کار گرفت عزیز شد و هرکجا غفلت کرد، دچار عقب‌ماندگی، جهالت و اسارت شد و یکی از پیام‌های قیام عاشورا، رسیدن به عزت و کرامت انسانی است.

حجت‌الاسلام حسناتی با اشاره به درخواست‌های امام حسین در شب عاشورا از دشمن اظهار داشت: تمام رفتارها و سیره حضرت در سرزمین کربلا برای بشریت درس و پیام است، در شب عاشورا از دشمن برای نماز، تلاوت قرآن، دعا و استغفار فرصت خواست که توسل به هر یک از این موارد درس معرفت و تربیت و دین‌داری به بشریت خواهد داد.

وی با اشاره به آیه «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا قُوا أَنْفُسَكُمْ وَ أَهْليكُمْ ناراً»، والدین را اصلی‌ترین عامل تربیت حسینی بیان کرد و ادامه داد: بزرگ‌ترین تکلیف در هر عصر و زمانی برای والدین، تربیت فرزندان است و قیمتی‌ترین بهایی که به انسان در این عالم داده می‌شود، تربیت است که عزت و شرف انسان در دنیا و آخرت در سایه تربیت به دست می‌آید.

نماینده ولی‌فقیه در نجف‌آباد تربیت دینی را بالاترین ارث والدین به فرزندان عنوان کرد و گفت: روایات مفصلی درباره تربیت فرزندان تأکید کرده‌اند که سه حق فرزندان به گردن والدین دارند که حق اول انتخاب نام نیک است که باید از مکتب حسینی آموخت که حضرت در دورانی که بردن نام حضرت علی جرم بود و بر منابر لعن علی صورت می‌گرفت، نام تمام فرزندانش را علی گذاشت تا مکتب علوی گم نشود.

وی در ادامه داد: یکی از الگوهای دوران معاصر شهید حججی است که در وصیت به فرزندش آورده که نامت را علی گذاشتم تا پیرو مکتب علی باشی و همین نام‌گذاری‌ها بر تربیت دینی فرزندان اثر مستقیم و مؤثر دارد.

حجت‌الاسلام حسناتی دومین وظیفه را ادب‌آموزی برشمرد و افزود: ریشه تربیت، آموختن ادب و شخصیت به فرزندان است، کودکی که بر فطرت توحیدی به دنیا می‌آید و عواملی چون رزق حلال و اخلاق نیکو مادر در خانواده در تربیت کودک نقش دارد و نقش مادران در این عرصه که طبق روایت است که همسری که یک عمل کوچک را با مهر و محبت در خانواده انجام دهد برتر از یک سال عبادت مستحبی است.

وی ادامه داد: آن‌قدر ارزش و مقام زن و مادر بالاست که خانه‌داری در ردیف مجاهدان، انفاق کنندگان و نمازگزاران بیان‌شده است و هیچ کاری در جهان همسنگ، همسری و مادری نیست و نباید در جامعه امروز مورد بی‌توجهی و بی‌دقتی زنان جامعه قرار گیرد.

امام‌جمعه نجف‌آباد سومین وظیفه را آشنایی فرزندان با قرآن بیان کرد و گفت: در روایت است که سه چیز باعث کرامت یک کودک می‌شود، محبت پیامبر اکرم، حب اهل‌بیت و تلاوت قرآن و همین حضور شما در چنین مجالسی خود نمونه‌ای از تربیت دینی و تزریق محبت اهل‌بیت به فرزندانتان است؛ زیرا در خانه‌ای که تلاوت قرآن باشد، در این خانه نور الهی تزریق می‌شود. /1306/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات