۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۵۳۶۶۴۳
اربعین؛

حضور قلب ملاک زیارت اربعین است

امام جمعه الشتر با بیان آداب زیارت اربعین گفت: ملاک زیارت حضور قلب است و زائر اربعین باید در مسیر زیارت هرچه که او را از هدف اصلی زیارت غافل می کند، دوری کند و خلوص نیت داشته باشد.
امام جمعه الشتر

حجت الاسلام سیدسجاد موسوی، امام جمعه الشتر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به سخنی از پیامبر(ص) بیان داشت: در رابطه با شهادت امام حسین(ع) در دل مؤمنان حرارتی است که سرد نمی شود و روز به روز بر این حرارت افزوده می شود.

وی با تأکید بر ضرورت تبیین اهمیت زیارت اربعین و توجه به آداب زیارت در بین مردم، افزود: در این راستا باید از ظرفیت تبلیغی مبلغان برای بصیرت بخشی و بیان معارف اهل بیت(ع) در جامعه به ویژه بین نسل جوان بهره مند شد و آداب زیارت اربعین مورد توجه همگان قرار گیرد.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به حضور چشمگیر مسلمانان سراسر جهان و حتی غیرمسلمانان در مراسم پیاده روی اربعین حسینی اظهار داشت: اربعین نوعی از اعلان دلدادگی بر مکتب حسینی است و حضور گسترده در پیاده روی اربعین حسینی دلیل بر روشنی چراغ هدایت است.

امام جمعه الشتر با بیان اینکه بخش اعظمی از کنگره عظیم پیاده روی اربعین متوجه شرف و انسانیت است، ادامه داد: به هر میزانی که اربعین گرامی داشته شود انسانیت نیز اوج می گیرد، در این راستا باید بصیرت بخشی شود و با تبیین مکتب حسینی و بیان اهداف قیام عاشورا در این زمینه نقش آفرینی شود.

وی با اشاره به اینکه گاندی رهبر هند می گوید مطالعه در زندگی امام حسین(ع ) موجب شد هند را مستقل سازم، اظهار داشت: هر چه که نام حسین(ع) آورده شود ما به انسانیت، آگاهی و حریت نزدیک می شویم.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه اخلاص و خدایی بودن حرکت موجب ماندگار شدن قیام امام حسین(ع) شد، ادامه داد: اخلاص مهم ترین عاملی است که در زیارت باید مورد توجه قرار گیرد و زائر باید قصد از زیارت را قربت الی الله بدانند و از هر چیزی که ما را به حاشیه براند، دوری کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: از دیگر آداب زیارت در هنگام ورود به حرم اهل بیت(ع) قرائت ذکر است، زائران اربعین در کنگره عظیم پیاده روی اربعین نباید هدف اصلی را که زیارت امام حسین(ع) در روز اربعین است، فراموش کنند

مدیر مدرسه علمیه الشتر در پایان بیان داشت: دیر رسیدن و دور بودن از حرم ملاک زیارت نیست و زائران نباید در مسیر رفت و آمد عجله کنند بلکه توجه و حضور قلب ملاک اصلی زیارت بوده و باید این مهم به عنوان یک اصل مورد توجه زائران حسینی قرار گیرد./۹۴۵۹/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات