۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۵۳۸۳۷۹
حجت الاسلام بیگدلی:

انس با سوره واقعه انسان را از فقر و غفلت دور می کند

استادحوزه علمیه قم به برکات استمرار بر سوره واقعه اشاره کرد و گفت: کسی که هر شب بر خواندن سوره واقعه استمرار داشته باشد، دچار غفلت و فقر نخواهد شد.
حجت الاسلام بیگدلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام زین العابدین بیگدلی صبح امروز در مراسم عزاداری دهه پایانی صفر در دفتر حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با اشاره به برکات سوره واقعه، گفت: رسول خدا(ص) فرمودند، سوره واقعه مرا پیر کرده است؛ در اهمیت این سوره مبارکه بیش از سوره های دیگر قرآن روایت وارد شده است.

استاد حوزه علمیه قم ابراز داشت: در روایت است که هر کس هر شب سوره مبارکه واقعه را بخواند، مبتلا به فقر و نادانی نخواهد شد و از این جهت به سوره غنا معروف است.

وی ادامه داد: عبدالله بن مسعود از شخصیت هایی بود که قرآن را جمع آوری کرد و آن را در اختیار عثمان نگذاشت و از ابوذر در ربذه حمایت کرد و به همین دلیل عثمان او را بسیار شکنجه کرد؛ ابوذر می گوید از رسول اکرم(ص) شنیدم، هر کس سوره واقعه را هر شب بخواند مبتلا به فقر نخواهد شد.

کارشناس و مبلغ مذهبی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: همچنین در روایت دیگری تأکید شده که هر کس سوره واقعه را هر شب بخواند و به آن استمرار داشته باشد، از غافلان نخواهد بود؛ جبرائیل با شنیدن نام قیامت غش می کند، اما این که ما بارها اسم قیامت را می شنویم و هیچ تغییری در ما رخ نمی دهد، به خاطر این است که قیامت را درک نکرده ایم.

وی تصریح کرد: مؤمنان و مقربان درگاه الهی از سوء حساب هراس دارند؛ پیامبر اسلام(ص) می فرمایند، اگر کسی قرضی بدهد، افزون بر این که مال او افزوده می شود و ملائک بر او رحمت می فرستند، اگر با بدهکار مدارا کند، به سرعت او را از پل صراط عبور می دهند.

حجت الاسلام بیگدلی تأکید کرد: قیامت روزی است که همه مردم و حتی انبیا «وانفساه» می گویند؛ حتی پیامبران الهی هم به فکر پیروان خود نیستند و ترحم در قیامت معنا ندارد؛ هر انسانی به دنبال بهانه ای برای نجات است و فقط یک پیامبر است که «وا امّتاه» می گوید امت خود را شفاعت می کند و ایشان حضرت محمد مصطفی(ص) هستند./840/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات