۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۵۵۳۳۹۴

مفتی مصر بر ضرورت ترویج فرهنگ قرآنی در جوامع اسلامی تاکید کرد

مفتی مصر با اشاره به نقش قرآن در زندگی بشری خواستار ترویج بیش از پیش فرهنگ قرآنی در جوامع اسلامی شد.
شوقی علام مفتی مصر

به گزارش خبرگزاری رسا، شوقی علام مفتی مصر در دیدار با مسؤولان اتحادیه رادیوهای قرآن کریم بر ضرورت تمرکز بر ارزش‌های همزیستی مسالمت‌آمیز مورد تایید دین اسلام تاکید کرد.

علام با بیان اهمیت شناساندن چهره اسلام رحمانی به جهانیان و ارتباط آن با سایر ادیان نقش رسانه‌ها را در ترویج شعائر دینی به منزله نماد وحدت امت اسلامی بسیار حائز اهمیت دانست.

از سوی دیگر عباس شومان معاون شیخ الازهر نیز به عنوان دیگر سخنران این دیدار با اشاره به تاثیر هماهنگی و همکاری کشورهای اسلامی در مقابله با چالش‌ها گفت: ترویج دهندگان قرآن کریم در جهان به عنوان صدای رسانه‌ای جهان اسلام شناخته می‌شوند.

محمد عبدالفضیل عضو هیأت کبار علمای الازهر و رییس اتحادیه رادیوهای قرآن کریم نیز با بیان نیاز شدید جهان اسلام به وحدت کلمه و همدلی اظهار داشت: برنامه سازان قرآنی خط مقدم اندیشه اسلامی در مقابله با جریان‌های تکفیری و افراطی هستند.

وی با ارائه گزارش فعالیت‌های این سازمان در مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی، آماده سازی روحانیان برای پاسخ به مسائل مستحدثه و مواجهه با اندیشه‌های انحرافی مخالف با شریعت اسلامی را از دیگر اقدامات این اتحادیه برشمرد.

عبدالفضیل با تجلیل از تلاش‌های الازهر در گسترش صلح، ارزش‌های اسلامی، دفاع از مسائل امت اسلامی و مبارزه با خشونت و تروریسم خواستار همکاری بیشتر این نهاد دینی با اتحادیه رادیوهای قرآن کریم برای ترویج بیش از پیش اسلام اعتدالی شد./981/ب902/ر

ارسال نظرات