۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۵۵۸۵۴۴

طلاب حوزه علمیه تبریز درختکاری کردند

طلاب حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز به همراه نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی اقدام به کاشت چند نهال در محوطه این مرکز علوم دینی کردند.
درختکاری طلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی که امروز برای شرکت در جلسه اخلاق حوزه علمیه حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز حضور یافته است، با حضور در محوطه این مرکز علوم دینی، چند نهال درخت غرص کرد.

امام جمعه تبریز در این اقدام نمادین که با استقبال و همراهی طلاب شد، با تأکید بر حفاظت از محیط زیست اظهار داشت: حفظ و حراست از درختان و فضای سبز پیرامون زندگی، یکی از مهم‌ترین سفارش‌های آموزه های دین مبین اسلام بوده و همگان باید در عمل به این توصیه مهم کوشا باشیم.

وی با بیان این‌که بروز برخی از بیماری‌های نادر همراه با پیشرفت تکنولوژی و فناوری‌های نوین نشأت گرفته از تخریب محیط زیست و تغییر در نظام طبیعت است، خاطرنشان کرد: محیط زیست مکان زندگی و حیات بشر است و از این جهت با تمام ابعاد زندگی انسان سرو کار داشته و مؤثر می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به این‌که محیط زیست ناسالم ارتباط مستقیم با سلامتی بشر دارد، ادامه داد: از جمله تبعات محیط زیست ناسالم انواع بیماری‌ها از جمله بیماری‌های قلبی و ریوی است، اقدامات کنترلی و پیشگیرانه برای مقابله با آلودگی هوای کلانشهرها نیز با گسترش فرهنگ درختکاری ممکن خواهد بود.

وی با اشاره به اهمیت حفاظت از فضای سبز و درختان کهنسال در مناطق شهری، تصریح کرد: تأثیرات مراتع و جنگل‌ها در تامین آب شیرین، جلوگیری از وقوع سیلاب و حفظ خاک بر کسی پوشیده نیست، از این رو حفاظت از این منایع خدادادی اهمیت ویژه داشته و مرد تأکید است.

امام جمعه با تأکید بر فرهنگ سازی برای حفاظت از محیط زیست از سوی مبلغان دینی و طلاب حوزوی، ادامه داد: بحث حفظ محیط زیست در جامعه ما آن چنان که باید مورد توجه نبوده است، بنابراین برای همراه کردن مردم در حفظ منابع طبیعی و محیط زیست لازم است یک فرهنگ سازی عمیق صورت گیرد./935/پ203/ب1

ارسال نظرات