۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۳
کد خبر: ۷۵۲۸۰۱

هزاران معترض در پاریس خواستار تحریم رژیم صهیونیستی شدند

هزاران معترض در پاریس خواستار تحریم رژیم صهیونیستی شدند
در شرایطی‌که حملات صهیونیستها علیه فلسطینیان تشدید شده است، هزاران نفر در پایتخت فرانسه خواستار تحریم تل‌آویو شدند.

در جریان روزهای اخیر، موجی از اعتراضات گسترده در سراسر جهان علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه به راه افتاده است.شبکه روسی «راشاتودی» گزارش کرد، هزاران نفر از حامیان فلسطین به خیابان‌های «پاریس» پایتخت فرانسه آمدند و رژیم صهیونیستی را به فاشیسم و نسل‌کشی مردم غزه متهم کردند.

روز گذشته نیز، هزاران نفر در شهرهای ایالات متحده از جمله لس‌آنجلس و واشنگتن و همچنین در «هاوانا» پایتخت کوبا و دیگر نقاط جهان در حمایت از فلسطینیان تظاهرات برپا کردند و خواستار آتش‌بس فوری در غزه شدند.
طبق این گزارش، معترضان با حمل پرچم‌ فلسطینیان و پارچه‌نوشته‌هایی با پیام‌های ضداسرائیلی از دولت فرانسه درخواست کردند تا تحریم‌هایی را علیه تل‌آویو وضع کند.
از روز یکشنبه یک هیأت از جنبش حماس به ریاست خلیل‌ الحیه به قاهره رفته است تا با میانجیگران درباره آتش‌بس در غزه رایزنی کند. پس از آن نیز هیأت‌هایی از مقامات قطر و آمریکا وارد قاهره شدند. بنابر اعلام منابع عبری در این دور از مذاکرات هیأت اسرائیلی حضور نخواهد داشت. در چنین فضایی برخی رسانه‌های غربی از احتمال تحقق آتش‌بس طی 24 یا 48 ساعت آینده سخن می‌گویند.یک منبع آگاه نزدیک به مقاومت شب گذشته در گفت‌وگو با المیادین تصریح کرد که برای همه طرف‌ها و میانجیگران روشن شده که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم اسرائیل به دنبال «ایجاد اخلال در هر فرایند جدی مذاکراتی» است.
ارسال نظرات