۰۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۷:۰۸
کد خبر: ۷۶۳۶۶
آیت الله استادی:

حوزه های علمیه از شخصیت آیت‌ الله سبحانی قدردانی کنند

خبرگزاری رسا ـ استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم با اشاره به شخصیت علمی حضرت آیت‌الله سبحانی گفت: ویژگی های علمی و شخصیتی این عالم شیعی در کتابی گردآوری شود.
آيت الله رضا استادي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله رضا استادی، از اساتید درس خارج فقه حوزه علمیه قم در مراسم آیین رونمایی از نخستین دانشنامه کلام اسلامی که شب گذشته در تالار اندیشه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی قم برگزار شد با اشاره به شخصیت حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، نقش خانواده، استعداد، اساتید و هم دوره ها را در شکل گیری این شخصیت مؤثر دانست.

وی در ادامه بر رعایت نظم و توزیع وقت از سوی طلاب علوم دینی تأکید کرد و افزود: طلبه ای که دارای استعداد است اما کارهای پراکنده انجام می دهد هیچ گاه به اهداف خود نخواهد رسید.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم با اشاره به رعایت نظم از سوی حضرت آیت الله سبحانی آن را نسخه ای از نظم امام راحل‌‌(ره) معرفی کرد و گفت: تدریس به موقع، نوشتن منظم و اشراف به کارهای متفرقه از جمله این نظم است.

آیت‌الله استادی با بیان این‌که حضرت آیت‌الله سبحانی از روشنفکران حوزه علمیه قم است، خاطرنشان کرد: یکی از امتیازات بزرگ حضرت آیت‌الله سبحانی این بود که در طول عمر شریف خود به فکر روشنفکری و پاسخ به نیازها بود اما در هیچ دوره های مسأله ساز نشد.

وی یکی از امتیازات شخصیت های بزرگ مکتب شیعه در طول تاریخ را اعتدال معرفی کرد و با اشاره به غیرت و حساسیت دینی حضرت آیت‌الله سبحانی، بیان مسائل در مراسم مختلف، میانه روی بر طبق معارف اسلام و پرداختن به کارهای مختلف به خاطر انجام وظیفه را از امتیازات دیگر این مرجع تقلید برشمرد.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود خواستار تدوین کتابی پانصد صفحه ای در بیان ویژگی های علمی و شخصیتی حضرت آیت‌الله سبحانی شد و گفت: مطالب این کتاب از سوی افرادی مطلع و آگاه به شخصیت حضرت آیت‌الله سبحانی گردآوری شود.

آیت‌الله استادی یکی از خدمات بسیار مهم حضرت آیت‌الله سبحانی را تألیف آثار مختلف عنوان کرد و ابراز داشت: پنجاه سال نوشتن در کنار شصت سال تدریس و تألیف دویست جلد کتاب حاصل تلاش های مجاهدانه این استاد برجسته حوزه های علمیه است.

وی در پایان خواستار تهیه فهرست توصیفی از تألیفات حضرت آیت‌الله سبحانی و تدوین دائرة المعارف معرفی شاگردان ایشان شد و گفت: حضرت آیت‌الله سبحانی حقی بسیار بزرگ بر طلاب دینی و حوزه های علمیه دارند، از این رو باید حوزه های علمیه از شخصیت و خدمات ایشان قدردانی کنند. /920/پ202/ع

ارسال نظرات