۲۲ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۹۰۳۳۶
آیت الله علوی گرگانی:

تروریست ها مسلمان حقیقی نیستند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علوی گرگانی ترورها، جنایات و حوادثی که در دنیا صورت می گیرد را ناشی از عدم اعتقاد به آخرت دانست و گفت: شاید برخی از این تروریست ها در ظاهر هم ادعای مسلمانی کنند، اما در واقع آنها مسلمان حقیقی نیستند.
1/ آيت الله علوي گرگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم روز شنبه در دیدار شماری از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شرکت کننده در طرح بصیرت، رمز سعادت حقیقی انسان را در عمل به آموزه های دینی و پیروی از اهل بیت(ع) دانست.

وی با سودمند توصیف کردن دوره های تعالی بصیرت در شهر مقدس قم، بر ضرورت بهره گیری بیشتر شرکت کنندگان در این دوره ها از فضای معنوی و فرهنگی قم گفت: شما باید از دیدارها و گفت و گوهایی که با علما و مراجع دارید حداکثر استفاده را ببرید و بصیرت خود را ارتقا دهید.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم، منشا مشکلات بشر را ناشی از ضعف ایمان و اعتقاد دانست و تصریح کرد: ترورها، جنایات و حوادثی که در دنیا صورت می گیرد نیز ناشی از همین مساله است چون اعتقاد ندارند که در آخرت به حساب افراد رسیدگی می شود، شاید برخی از این تروریست ها در ظاهر هم ادعای مسلمانی کنند، اما در واقع آنها مسلمان حقیقی نیستند.

آیت الله علوی گرگانی با مهم ارزیابی کردن تقویت و تعمیق باورها واعتقادات و تاکید کرد: هر ضربه و آسیبی که در زندگی اجتماعی و فردی می خوریم، ناشی از ضعف ایمان و اعتقادات است و باید در راستای تقویت باورهای خود گام برداریم و به بیانات علما و مراجع جامه عمل بپوشانیم.

وی در ادامه با بیان اینکه ولایت تنها به اسم نیست، گفت: ولایت واقعی ولایت الهیه است، اما مسؤولیت ها به دست افراد قرار می گیرد و ما باید همواره تابع ولایت باشیم.

آیت الله علوی گرگانی در بخش دیگری از سخنان خود، ماه ذی الحجه را ماه ولایت توصیف کرد و گفت: انسان به ولایت حفظ می شود و ما باید همواره پاسدار حریم ولایت باشیم، خداوند با ارسال انبیا و رسل الهی نعمت را بر ما تمام کرده است و ما باید به این مساله توجه کنیم. /924/پ202/ج
ارسال نظرات