۱۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۹۶۸۰۵
همزمان با جشن پیروزی انقلاب؛

290 یادواره شهدای انقلاب اسلامی در کشور برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ برنامه‌های کمیته ایثارگران ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی به مناسبت سی و دومین سال پیروزی انقلاب اسلامی تشریح شد.
دهه فجر، انقلاب، بهمن
به گزار ش خبرنگار خبرگزاری رسا، عباس خامه یار، مسوول کمیته ایثارگران ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی، یک شنبه دهم بهمن ماه در سالن نشست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برنامه های این کمیته را تشریح کرد.

وی با بیان این که رویدادهای استقلال طلبی منطقه نشانه آثار نظام اسلامی است و نماد های انقلا ب در این حوادث مشهود است و با مدیریت صحیح مردم این انقلاب ها مصادره نخواهد شد، گفت: دهه فجر امسال حال و هوایی دیگر خواهد داشت.

این مسوول ستاد با اشاره به این که ایثارگران نقش ارزنده ای در رویدادهای انقلاب و دفاع مقدس داشته اند و همیشه شاهد حضور جانبازان و خانواده ها در عرصه های مختلف هستیم، ابراز داشت: این کمیته با توجه به رسالت خود برنامه های متنوعی را در ایام دهه فجر ارایه خواهد داد.

وی برگزاری مهمانی لاله ها، گلباران هشت هزار شهید اعم از شهری و روستایی در سراسر کشور در تاریخ 14 بهمن، گلباران گلزار شهدا در پانزده استان با بالگرد را از محوری‌ترین برنامه کمیته ایثارگران برشمرد.

خامه یار تعویض 220هزار تخته پرچم مزار شهدا، برگزاری مراسم لاله ها در گلزار شهدای اقلیت دینی با حضور مسؤولان اقلیت، برگزار نمایشگاه تجسم فجر آفرینان در موزه شهدا، طراحی 22 نقاشی دیواری با موضوع شهدا وایثاربا همکاری سازمان زیبا سازی شهرداری، مزین کردن کوچه ها به تصویر شهید دهه فجر سال 57 محله، حضور ازادگان و خانواده شهدا در دانشگاه ها و مساجد و مدارس و یادآوری خاطرات آن دوران و برگزاری وبلاگ نویسی با موضوع امام و تاثیر مردم در انقلا ب را از دیگر برنامه های این کمیته در دهه فجر معرفی کرد.

وی معرفی شهیدان علی محمدی و شهریاری، برگزاری بیش از 290 یادواره شهدا در استان های مختلف مانند یادواره شهدای روحانی در استان خوزستان و کرمانشاه، افتتاح 270گلزار مختلف شهری و روستایی، راه اندازی چهل حسینیه شهید و دو مرکز فرهنگی، سازماندهی قبور شهدا در سراسر کشور و گرامیداشت یک صدمین سالگرد ایت الله طالقانی را از دیگر برنامه های مهم کمیته ایثارگران بیان کرد.

مسوول کمیته ایثارگران ستاد دهه فجر گفت: گلزار بهشت زهرا(س) به عنوان نماد گلزارملی، گلزار شهدای ارامنه به عنوان نماد گلزار شهدای اقلیت، گلزار مهاباد نماد شهدای اهل سنت و گلزار شهدای روستای شم‌آباد سبزوار به عنوان نماد گلزار شهدای روستایی انتخاب شده است.

وی انتخاب سه اثر برگزیده تئاتر و حمایت از فیلم ها با مضوع شهادت و انقلاب و دفاع مقدس، پخش مستند مانند روزهای خاکستری از شکبه های گوناگون صدا و سیما، اجرای نمایش در استان ها، رونمایی از ده عنوان کتاب شاهد و حمایت از آثار هنری را از دیگر برنامه های فرهنگی این کمیته معرفی کرد./921/پ202/س
ارسال نظرات