۲۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۱۰۰۵۵۰
حجت الاسلام جوشقانیان:

حیات مادی و معنوی انسان به برکت خاندان عصمت و طهارت است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیات امنای مؤسسه سیره روایت شهدا با تبیین ابعاد شخصیتی و فضائل کریمه اهل بیت(ع) حیات مادی و معنوی انسان را به برکت وجود خاندان عصمت و طهارت(ع) دانست.
حجت‌الاسلام حسين جوشقانيان


حجت الاسلام حسین جوشقانیان، عضو هیات امنای مؤسسه سیره روایت شهدا در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با تسلیت سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه(س) به تبیین ابعاد شخصیتی این بانوی کریمه پرداخت.

وی تصریح کرد: در میان فرزندان موسی بن جعفر(ع) انسان های بزرگی هستند که بخاطر شایستگی هایی که داشتند به الگو تبدیل شدند.

این استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: حضرت فاطمه معصومه(س) به دلیل شایستگی های فراوانی که دارند، اسوه تمام مردان و زنانی است که می خواهند راه سعادت و کمال را طی کنند.

حجت الاسلام جوشقانیان ادامه داد: حضرت فاطمه معصومه(س) بزرگ بانویی است که تحت تربیت امام موسی بن جعفر و امام رضا(ع) مراتب عالی معرفت را طی کرده است.

استاد مرکز تخصصی تبلیغ حوزه علمیه قم تصریح کرد: القاب این بانوی کریمه از جمله لقب حضرت معصومه که امام رضا(ع) به ایشان داد که برخی تعبیر می کنند بی بی فاطمه معصومه از مقام عصمت نه به معنای مصطلح آن، برخوردار بوده است.

حجت الاسلام جوشقانیان با تبیین دیگر ابعاد شخصیتی کریمه اهل بیت، به بیان فضیلت های زیارت بارگاه منور ایشان پرداخت و ابراز داشت: ما در جوار کریمه اهل بیت باید از سایه سار وجودشان بهره بگیریم.

وی ابراز داشت: در باب زیارت کریمه اهل بیت(ع) در برخی از روایات آمده است «من زار المعصومه عارفا بحقها وجب له الجنه» هر کس حضرت فاطمه معصومه را زیارت کند بهشت بر او واجب می ‌شود.

این محقق علوم اسلامی ادامه داد: مقصود از این معرفت، معرفت شناسنامه ای نیست، چراکه حضرت معصومه را هم دوستان و هم دشمنان اهل بیت(ع) از جهت شناخت شناسنامه ای می شناسند بلکه غرض معرفت حقیقی و واقعی است.

وی با بیان اینکه ما دو رزق مادی و معنوی داریم ادامه داد: رزق معنوی جز به دست خاندان عصمت و طهارت تامین نمی‌شود، اگر خاندان عصمت از جمله حضرت معصومه(س) را با معرفت زیارت کنیم می توانیم در قیامت وارد بهشت شویم.

این استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: وقتی به حرم ایشان می رویم باید عارف به حق ایشان باشیم و بدانیم که حیات مادی و معنوی ما رهین خاندان عصمت و طهارت است. /924/ت302/ع

ارسال نظرات