۰۲ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۱۰۰۹۲۷
آیت‌الله خاتمی:

رهبر انقلاب جهت گیری کلی دستگاه های اجرایی را تعیین و ترسیم کردند/ با بیانات رهبر انقلاب شعاری برخورد نشود

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، نامگذاری سال 90 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهاد اقتصادی را ترسیم و مشخص کننده جهت گیری کلی دستگاه های اجرایی دانست و تاکید کرد: با این نامگذاری ها نباید شعاری برخورد شود.
آيت الله سيد احمد خاتمي
آیت‌الله سید احمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی حضرت آیت الله خامنه ای به عنوان سال جهاد اقتصادی، این نامگذاری را از سوی مقام معظم رهبری بسیار مهم و حایز اهمیت خواند.

وی با بیان اینکه بیانات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در آغاز تحویل سال جدید و نیز در آستان مقدس امام رضا(ع) ابعاد مختلفی داشت، تاکید کرد: نامگذاری سال ها به عنوان های مختلف از ابتکارات ایشان است و با این نامگذاری در حقیقت جهت گیری سال دستگاه های اجرایی مشخص می شود.

این استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: این نامگذاری ها تنها یک شعار نیست، ایشان کسانی را که با این نامگذاری ها تنها برخورد شعاری می کنند، نکوهش کردند و حتی فرمودند اگر این کار مستلزم هزینه از بیت المال باشد اشکال نیز دارد.

آیت الله خاتمی تاکید کرد: مقصود ایشان از این نامگذاری ها جهت گیری سال است که باید کشور به آن سمت و سو حرکت کند، بهترین تبلیغ برای نظام جمهوری اسلامی آن است که ما در عمل اثبات کنیم که اسلام تامین کننده سعادت دنیا و آخرت مردم است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: جهاد اقتصادی گامی است در این راستا که اثبات کنیم به فضل الهی نظام اسلامی توان جهش اقتصادی در جامعه را دارد، همان گونه که تاکنون نظام مقدس ما نشان داده که در عرصه رشد و شکوفایی زندگی دنیوی مردم هم توانمند و قدرتمند است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: جهاد واژه ای مقدس است، به هر تلاشی جهاد گفته نمی شود، این تلاش مقدس وقتی در عرصه نظامی مطرح شود، می شود قتال و زمانی که در عرصه اقتصادی باشد تلاشی مقدس برای معیشت مردم است.

این استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص تحولات بحرین، ابراز داشت: جنایتی که هم اکنون در حال انجام گرفتن است، این است که دست های استکبار تلاش می کنند قیام بحرین را فرقه ای و طایفه ای نشان دهند و وانمود کنند که در این کشور شیعیان علیه اهل سنت در صحنه هستند.

آیت‌الله خاتمی با تاکید بر اینکه در بحرین انقلاب اسلامی در حال شکل گیری است نه درگیری یک فرقه علیه فرقه دیگر، تصریح کرد: اینها دولت حمد را تجلی اهل سنت به حساب می آورند و کسانی که در صحنه مبارزه هستند را شیعه، در حالی که این یک دروغ بزرگ است، در این قیام شیعه و سنی با هم هستند و ماهیت این انقلاب همچون سایر انقلاب های منطقه اسلامی است.

امام جمعه موقت تهران در پایان نسبت به نقشه های استکبار جهانی برای انحراف و مصادره انقلاب های منطقه هشدار داد و تاکید کرد: ما باید تلاش کنیم ترفندها و نقشه های شوم استکبار جهانی و غرب را خنثی کنیم. /924/ت301/ج
ارسال نظرات