۱۸ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۷
کد خبر: ۱۰۱۴۹۰
استاندار خوزستان:

ستاد جهاد اقتصادی در دستگاه های اجرایی تشکیل شود

خبرگزاری رسا ـ استاندار خوزستان، اظهار داشت: مسؤولان دستگاه های اجرایی باید با تشکیل ستادی اجرایی و مستمر و کمیته و کارگروه های تخصصی با عنوان ستاد جهاد اقتصادی به بخش های مختلف در این زمینه بپردازند و فرمایشات رهبر معظم انقلاب را جامه عمل بپوشانند.
سيد جعفر حجازي، استاندار خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سید جعفر حجازی، استاندار خوزستان، روز گذشته در جمع مسؤولان استانی خوزستان، اظهار داشت: مسؤولان اجرایی باید در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به سال جهاد اقتصادی نامگذاری شده با انجام کاری جهادی، در زمینه اقتصادی جامعه را به نقطه مطلوب برسانند.

وی با بیان این که هفت بسته سیاسی و اقتصادی در این سال باید انجام شود که یکی از آنها در سال گذشته آغاز شد و آن هدفمند کردن یارانه ها بوده و تاکنون به نتایج مطلوبی رسیده است ابراز داشت: از بسته های سیاسی و اقتصادی دیگر اصلاح سیستم در ساختار بانکی، پولی، گمرکی و مالیاتی است که طبیعتاً کار بسیار بزرگ و ارزشمندی محسوب می شود.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان، تصریح کرد: از موضوعات دیگر و مورد تأکید، ایجاد اشتغال است؛ با سیاست گذاری هایی که پیش بینی شده دولت می تواند بیکاری را به زیر نرخ هفت درصد و تا حدود پنج درصد برساند که انقلاب بزرگی برای اشتغال است و باید با تلاش بسیار به آن نقطه رسید.

وی با بیان این که صرفه جویی اقتصادی، کاهش هزینه های غیر ضرور و رفع تجمل گرایی از جمله موضوعات مهم در راستای تحقق شعار جهاد اقتصادی است، خاطر نشان کرد: ملت ایران در سال های گذشته نشان داد که با صرفه جویی، کاهش هزینه ها و هدایت سرمایه به روستاها و مناطق محروم می توان گام های بزرگی برداشت.

حجازی با بیان این که همه باید خود را در جهاد اقتصادی سهیم بدانند، بیان داشت: مسؤولان دستگاه های اجرایی باید با هدفگذاری در جهت پیاده کردن فرامین رهبر معظم انقلاب، این بیانات را در طول مدت اجرای آن برای مردم کاملاً ملموس کنند و با تشکیل ستادی اجرایی و مستمر و کمیته و کارگروه های تخصصی با عنوان جهاد اقتصادی به بخش های مختلف در این زمینه بپردازند.

این مقام مسؤول، خاطر نشان کرد: تنها از طریق بخش دولتی نمی توان به این شعار جامه عمل پوشاند بلکه بخش خصوصی، صنعت و کشاورزی نیز مد نظر است، از این رو این ستاد جهاد اقتصادی باید تلفیقی از اساتید دانشگاه، مردم، صنعتگران، تولیدکنندگان و کار فرهنگی برای فرهنگ سازی و ترویج این امر باشد.

استاندار خوزستان، با بیان این که برای تحقق این شعار باید همه ارکان نظام و جامعه را به کار آیند تا این اقدام مقدس به نتیجه مطلوبی برسد، یاد آور شد: از جمله کمیته های ستاد جهاد اقتصادی شامل کمیته بهره وری، کمیته علمی، پژوهشی و آموزشی، کمیته فرهنگ سازی و مشارکت برای استفاده از فضای معنوی استان، کمیته تولید، توزیع، تجارت و صادرات و کمیته نظارت و ارزیابی دستاوردها است./9451/پ202/ص
ارسال نظرات