۲۰ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۱۰۱۶۹۳
نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان:

اقتصاد اسلامی، سوخت مورد نیاز حرکت قطار علمی در کشور است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان(عح) اصفهان با اشاره به نامگذاری سال جدید با عنوان سال جهاد اقتصادی‌ گفت: اقتصادی اسلامی سوخت مورد نیاز حرکت قطار علمی کشور را فراهم می کند.
حجت الاسلام حسين طيبي فر مسؤول نمايندگي ولي فقيه در سپاه صاحب الزمان (عج) اصفهان
حجت الاسلام حسین طیبی‌فر، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان(عح) اصفهان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان،با اشاره به نام گذاری سال جدید به نام سال جهاد اقتصادی، گفت: مقام معظم رهبری از چندین سال پیش با توصیه ها و نامگذاری های سالانه خود حیات علمی و رشد جامعه را در ابعاد مختلف هدایت کرده اند.

وی ادامه داد: متاسفانه حکومت های قاجار و پهلوی زمینه هایی را در ایران بوجود آوردند که ما الان 70 سال از علم جهانی عقب افتاده ایم ولی در این سالهای اخیر با هدایت های حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حرکت علمی آغاز شده و قطار پرسرعت علمی حرکت را آغاز کرده است.

حجت الاسلام طیبی فر ابراز داشت: مقام معظم رهبری با هدایت های خود لوکوموتیو علم را در ریل آن قرار دادند و امروز شاهدیم که بنا بر اذعان موسسات بیگانه رشد علمی نظام ما 18 برابر جهان است.

وی اظهار داشت: تقویت روحیه اعتماد به نفس مردم ایران از مهم‌ترین عواملی بود که رهبر فرزانه انقلاب آن را در مردم و مسوولین کشور تقویت کردند به گونه ای که تلاش دشمنان نتوانست در این رشد خللی بوجود آورد.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان(عح) اصفهان دستیابی به موفقیت‌های چشمگیر در زمینه سلول‌های بنیادین، موفقیت‌های فضایی، رشد علم هسته‌ای، موفقیت‌های نظام اسلامی در زمینه نانو تکنولوژی را از نمونه‌های پیشرفت در علوم فنی عنوان کرد و افزود: در زمینه‌های اجتماعی و انسانی نیز حرکت‌هایی آغاز شده که باید ادامه پیدا کند.

وی با بیان این‌که حرکت قطار علمی کشور به سوخت مناسب احتیاج دارد، ابراز داشت: اقتصادی بر پایه مبانی اسلامی که مورد نظر رهبر فرزانه انقلاب به عنوان یک رهبر و مرجع تقلید و اسلام‌شناس است، می‌تواند سوخت این قطار را فراهم کند و رشد علمی را سرعت بخشد.

حجت الاسلام طیبی فر با تاکید بر واژه "جهاد" در عنوان سال جاری، بیان داشت: این واژه بار معنایی خاصی را دارا است و نشان دهنده حقیقتی است و آن مبارزه با مکاتب اقتصادی مادی است.

وی اضافه کرد: بی شک مکاتب اقتصادی مادی در برابر مکتب اقتصادی اسلام خواهند ایستاد و این حقیقتی است که نخبگان جامعه باید به آن توجه داشته باشند و با ایستادگی در برابر تهاجم اقتصاد لیبرالیستی و اقتصاد سوسیالیستی و در مجمع اقتصاد های ماتریالیسمی از اقتصاد اسلامی و آموزه‌های آن دفاع کنند.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان(عح) اصفهان افزود: در این مصاف حوزه‌های علمیه به عنوان پایگاه تولید علم دینی و پایگاه حراست از اسلام وظیفه‌ای سنگین بر عهده دارند و آن جلوگیری از فروغلطیدن در دام انحراف‌ها است.

وی ابراز داشت: تلاش برای تبیین مبانی تئوری و نظریه‌های اقتصاد اسلامی، جایگزین کردن این مبانی در اندیشه نخبگان و دفاع از هجمه های فکری و شبهات دشمن از مهمترین وظایف حوزه های علمیه در این جهاد علمی است./965/ت302/س
ارسال نظرات