۲۸ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۱۰۹۱۱۷
مدیر استانی حوزه ‌علمیه مازندران خبر داد:

دوره آموزشی معارف مهدویت در حوزه‌های علمیه مازندران برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه مازندران از برگزاری دوره آموزش آشنایی معارف مهدویت ویژه طلاب مدارس علمیه استان خبر داد.
مدير حوزه هاي علميه مازندران
حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه‌های علمیه مازندران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری از برگزاری دوره آموزش آشنایی معارف مهدویت ویژه طلاب مدارس علمیه استان خبرداد.

وی، آشنایی طلاب با معارف مهدویت را ضروری دانست و با بیان این که تاکنون این دوره‌ها به صورت نامنظم در سطح مدارس علمیه استان برگزار شده است، افزود: در سال تحصیلی جدید این دوره به ویژه مقدماتی و تخصصی با حضور استادان با تجربه این بخش برگزار می‌شود.

حجت الاسلام طاهری با اشاره به این که دشمنان نظام اسلامی امروز همه توان و سرمایه‌گذاری خود را برای تضعیف معارف مهدویت به کار گرفته است، تصریح کرد: باید با ترویج اندیشه متعالی مهدویت توطئه های شوم دشمنان را در این خصوص خنثی کنیم.

مدیر حوزه های علمیه مازندران، طلاب و روحانیان را بهترین قشر برای مقابله با اندیشه های منحرف دانست و تصریح کرد: امروز با توجه به شبهه افکنی های دشمنان اسلام، طلاب حوزه های علمیه باید پاسخگوی این شبهات باشند.
 
وی با بیان این که متأسفانه هنوز جامعه امروز ما با اندیشه مهدویت به خوبی مأنوس نیستند، تصریح کرد: جامعه منتظر جامعه ای که اندیشه متعالی مهدویت و انتظار در همه شئون زندگی انسان نهادینه شود.

مدیر حوزه های علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به نقش حوزه های علمیه در گسترش معارف اهل بیت(ع) اشاره کرد و با بیان این که حوزه‌های علمیه در طول تاریخ مرکز نشروگسترش اسلام ناب محمدی بوده است، ادامه داد: این مراکز دینی منشأ خدمات و برکات گسترده فرهنگی برای جهان تشیع بوده و هستند.

حجت الاسلم طاهری به فعالیت علمی دو هزار و 200 طلبه از پایه یک تا ده در مدارس علمیه مازندران اشاره کرد و افزود: افزون براین حدود 200 استاد به صورت تمام وقت و یا پاره وقت با مدارس علمیه مازندران در ارتباط هستند.

مدیر حوزه های علمیه مازندران از فعالیت 25 مدرسه فعال در سطح مازندران خبر داد و گفت: تنها یک مدرسه زیر نظر مرکز مدیریت نیست که با رایزنی های صورت گرفته در آینده ای نزدیک شاهد پیوستن این مدرسه به جمع دیگر مدارس خواهیم بود.

وی، برگزاری دوره دانش افزایی مدیران مدارس علمیه استان در سال گذشته، دوره آموزشی تربیت مشاوره مدارس و برگزاری آزمون را بخشی ازمهم ترین فعالیت های صورت گرفته در این مدت اعلام کرد.

حجت الاسلام طاهری، گسترش فضای آموزشی وب رنامه های آموزشی، تقویت رشته های تخصصی درسطح مدارس، آشنایی طلاب با کلام جدید، دوره های آموزشی آشنایی با عرفان های نوظهور، مهدویت و بهائیت را از ‌برنامه‌های سال جدید این مرکز اعلام کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه مازندران با اشاره به گسترش روز افزون عرفان‌های کاذب در سطح جامعه آشنایی با نحوه فعالیت این گروه‌های انحرافی را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: امروز طلاب حوزه‌های علمیه باید با چگونگی برخورد با این فرقه های ضاله آشنا شوند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به در حال ساخت‌بودن حوزه علمیه امیرالمؤمنین(ع) ساری‌ گفت: این مرکز یکی از بزرگ‌ترین حوزه‌های علمیه مازندران است که در سه فاز زیر نظر آیت الله طبرسی با هفت و هزار 500 مترمربع زیربنا در حال ساخت است./950/پ202/س
ارسال نظرات