۱۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۱۱۰۳۰۴
مدیر استانی حوزه‌ علمیه مازندران:

دوران جوانی بهترین فصل بهره‌مندی از مفاهیم قرآنی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه مازندران گفت: بهره‌گیری از مفاهیم تعالی بخش کلام الهی در دوران حوانی در رشد و تقویت یک فطرت پاک بسیار تأثیرگذار خواهد بود.
مدير حوزه هاي علميه مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه‌های علمیه مازندران، امروز در محفل انس با قرآن در ساری، از قرآن کریم به عنوان آخرین کتاب الهی و معجزه جاویدان پیامبر اکرم(ص) یاد کرد و گفت: ویژگی‌های منحصر به فرد ایک کتاب الهی آن را در مقایسه با سایر کتب الهی کاملاً متمایز کرده است.

وی با اشاره به این که مهم‌ترین عامل این تمایز و ویژگی‌های انحصاری در این است که بعد از بعثت رسول اکرم(ص) و نزول قرآن مجید، ارسال رسولان و بعثت پیامبران پایان یافت، ادامه داد: به همین دلیل محتوای وحی الهی در قالب قرآن کریم بشر را تا ابد از کتب دیگر بی‌نیاز می‌کند.

حجت الاسلام طاهری از قرآن به عنوان یک معجزه ابدی و در عین حال کتاب هدایت انسان‌ها تا ابد یاد کرد وبیان داشت: ارتباط همه انسان‌های طالب سعادت و هدایت با قرآن در همه عصرها و نسل‌ها، مسأله ای بدیهی و اجتناب‌ناپذیر است.

مدیرحوزه های علمیه مازندران با اشاره به این که قرآن کریم کتاب هدایت انسان‌ها و شفای مؤمنین است، ادامه داد: انس و الفت با این کلام الهی زمینه تعالی و سعادت انسان را فراهم می کند.

حجت الاسلام طاهری، انس با قرآن در دوران جوانی را مورد تأکید قرار دارد و با بیان این که قرآن کتاب هدایت و تربیت فطرت الهی انسان به سوی کمال و رشد است، ادامه داد: بهره گیری از مفاهیم تعالی بخش کلام الهی در دوران حوانی در رشد و تقویت یک فطرت پاک بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

وی ادامه داد: بهترین زمان برای بهره‌برداری و تربیت یافتن از آن در همان جوانی است و این عقلانی‌ترین روش برای فلاح و رستگاری انسان است که در جوانی با قرآن مأنوس شود.

مدیر حوزه های علمیه مازندران با اشاره به این که قرآن کلام وحی است که برزبان مبارک پیامبر گرامی اسلام (ص) نازل شده است و نشان دهنده راه مستقیمی است که انسان باید در آن گام بردارد، گفت: اگر انسان ها در مسیری که کلام وحی برای آنها مشخص کرده گام بردارند به سر منزل مقصود که خدا پرستی و تقرب به سوی او است، خواهند رسید.

حجت الاسلام طاهری با اشاره به پیشرفت های بشر امروز درحوزه های مختلف، گفت: اما با وجود همه این پیشرفت ها علم امروز تاکنون نتوانسته است انسان را از هدایت خداوند در قلب کلام وحی که همان قرآن کریم است، بی نیاز سازد.

مدیر حوزه های علمیه مازندران با اشاره به این که انسان ها همواره برای رسیدن به کمال و سعادت نیازمند کمک و یاری بالاتر از عقل بشری هستند، ادامه داد: قرآن، تنها منبعی است که در این زمینه می تواند روشنگر راه انسان باشد تا او بتواند به قلّه های رفیع معنویت و کمال صعود کند.

حجت الاسلام طاهری با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، این ماه الهی را فرصت مناسبی برای انس و الفت بیشتر با معارف قرآنی دانست و تصریح کرد: باید زمینه ای فراهم شود تا میزان بهره گیری نسل جوان از معنویت کلام الهی در این ماه پر برکت بیشتر شود./950/پ202/س
ارسال نظرات