۲۹ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۱۱۳۰۶۹
مسؤول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عتبات:

به موازات همکاری‌های سیاسی و اقتصادی، فعالیت‌های فرهنگی در عراق باید تقویت شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عتبات عالیات گفت: پایه‌های حکومت جمهوری اسلامی ایران با گسترش فعالیت‌های فرهنگی در کشور عراق قوی‌تر خواهد شد.
حجت الاسلام سيداحمد حسيني شريف


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سیداحمد حسینی شریف، مسؤول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عتبات عالیات در نخستین جلسه خبرنگاران اعزامی به عتبات عالیات که روز گذشته در سازمان حج و زیارت برگزار شد، بر انعکاس هرچه بیشتر و بهتر ابعاد نهضت امام حسین‌(ع) از سوی رسانه‌‌ها تأکید کرد.

وی با تشریح شرایط کنونی کشور عراق و زیارت عتبات عالیات تصریح کرد: 1270 سال از شهادت امام حسین‌(ع) می‌گذرد و در عرض این مدت، هیچ‌گاه زیارت آن حضرت به آسانی شرایط کنونی نصیب ایرانیان و دیگر شیعیان جهان نشده است.

حجت‌الاسلام حسینی شریف با بیان این‌که شرایط کنونی به برکت انقلاب اسلامی ایران و خیزش مردم عراق فراهم شده است، بر قدر دانستن این نعمت بزرگ الهی تأکید کرد و افزود: قدر این نعمت را باید تمام جهان اسلام و به ویژه شیعیان و ایرانیان به خوبی بدانند.

وی با اشاره به این‌که هر سال نزدیک دو میلیون زائر به کربلای معلی اعزام می‌شوند، خواستار گسترش ارتباطات فرهنگی در میان زائران، هموار کردن مشکلاتی که در دوره‌های متمادی گذشته به وجود آمده و تقویت روابط فرهنگی بین مردم ایران و عراق شد.

مسؤول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عتبات عالیات به ارتباط‌های فداکارانه و عاشقانه دو ملت ایران و عراق در یکی از مناسبت‌های اربعین، 15 شعبان و ایام عرفه اشاره کرد و گفت‌: دشمن با شناخت و حساسیتی که نسبت به این عشق و فداکاری دارد، همواره در صدد ضربه زدن است.

وی با اشاره به مشکلات سفر زیارتی امام حسین‌(ع) و باقی بودن حساسیت‌هایی که دشمن در این‌باره به وجود آورده است، یکی از راه‌های برطرف کردن این مشکلات را اطلاع‌رسانی صحیح عنوان و اظهار کرد: این حساسیت باید با انجام تدریجی کار فرهنگی از طریق رسانه‌ها کاهش یابد.

حجت‌الاسلام حسینی شریف همچنین فعالیت 18 آنتن ماهواره‌ای در عراق و تلاش برای ایجاد اختلاف بین ایران و عراق را از جمله تحرکات تخریبی دشمن ارزیابی کرد و گفت: نقش صدا و سیما و اصحاب رسانه در خنثی‌سازی این حرکت‌های مرموزانه بسیار مهم است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که اهمیت سفر زیارتی حج بُعد سیاسی آن است که به جهان اسلام برمی‌گردد و اهمیت سفر زیارتی عتبات عالیات، محتوا و شیعی بودن آن است، ابراز داشت: متأسفانه اهمیت این موضوع در داخل کشور به خوبی تبیین نشده است.

مسؤول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عتبات عالیات کیفیت نوع اعزام‌های مکه و کربلا را متفاوت دانست و با بیان این‌که ظرفیت‌های بهتری برای فعالیت فرهنگی در عتبات عالیات وجود دارد، خواستار شد: توجه مسؤولان به این فرهنگ عمیق و ریشه‌دار، تحول بزرگ فرهنگی را در کشور به وجود خواهد آورد.

حجت‌الاسلام حسینی شریف با اشاره به فعالیت‌های خدماتی و مالی بسیاری که پس از سرنگونی صدام در کشور عراق انجام شده است، گفت: متأسفانه همزمان با این خدمات کار فرهنگی مناسبی صورت نگرفته و استفاده نامناسب مردم عراق از این امکانات، سبب ایجاد بدبینی برای مردم ایران شده است.

وی با بیان این‌که بستر فعالیت‌های فرهنگی در عراق آماده‌تر از بستر فعالیت‌های اقتصادی است اما متأسفانه مسؤولان به بُعد اقتصادی توجه بیشتری دارند، عدم توجه به مسایل فرهنگی را خطرناک دانست و گفت: پایه‌های حکومت جمهوری اسلامی ایران با گسترش فعالیت‌های فرهنگی در کشور عراق قوی‌تر خواهد شد. /920/پ202/ع

ارسال نظرات